top of page
  • Laurine

6 Tips om nieuwe inspiratie te vinden!


Als blogger loopt mijn hoofd vaak over van de inspiratie en moet ik zorgen dat ik het snel genoeg opschrijf voor het idee mij weer ontglipt. Maar uiteraard zijn er af en toe ook dagen waarop mijn blad blanco blijft. Aangezien het momenteel 'week van de mogelijkheden' is, leek het mij een goed tijdstip om mijn tips voor meer inspiratie te delen. Zo kan jij ook jouw dromen waarmaken!

DOE IETS WAT JE NOG NOOIT GEDAAN HEBT

Als je nieuwe ideeën wil bedenken, dan moet je iets doen wat je nog nooit eerder hebt gedaan. Klinkt logisch, niet? Het hoeven zelfs geen grootse dingen te zijn, maar ga bijvoorbeeld is in je eentje naar de cinema of probeer een nieuwe hobby zoals pottenbakken of doe samen met vrienden een escape room (écht een aanrader!). Er zijn vast talloze dingen die je nog nooit gedaan hebt, dus probeer het even. Ik garandeer je dat je nieuwe indrukken opdoet en dat je vast wel inspiratie vindt.

GA NAAR BUITEN

Een frisse neus halen is dé oplossing om even nieuwe ideeën op te doen. Wanneer je gevangen zit achter de computer kan ook je denkwereld heel klein lijken en door even de benen te strekken en naar buiten te gaan voel je je weer fit en energiek.

MAAK EEN PRAATJE MET IEMAND

In je eentje kan je maar zoveel ideeën bedenken als er in je hoofd zitten, maar met twee zijn de mogelijkheden eindeloos. Maak een praatje met een vriendin, collega of je moeder. Het hoeft geen geforceerde meeting te zijn waarin je brainstormt, maar simpelweg een gesprek voeren over eender wat. En wees niet verlegen om een gesprek met een vreemde aan te knopen, wie weet wat voor leuke verhalen een korte conversatie met een onbekende in de trein kan opleveren.

LEES EEN BOEK

Hoewel ik gewoonlijk meer een voorstander ben van romans, ben ik er van overtuigd dat goede non-fictie boeken een wereld voor je kunnen openen. Hierdoor krijg je vaak een hele nieuwe blik op bepaalde onderwerpen en niets zorgt voor meer inspiratie dan dat. Er zijn talloze non-fictie boeken die ik zou aanraden, maar enkele zijn Blogboek van Kelly Deriemaeker, On Top van Anna Nooshin, Ikigaï, ...

BEKIJK DE WERELD EENS MET EEN ANDERE BLIK

Ik haalde het al enkele keren aan in de vorige puntjes, maar door op een andere manier naar alledaagse dingen te kijken, doe je ook weer nieuwe ideeën op. Sommige dingen vallen je niet meer op, omdat je er aan gewend raakt, maar probeer eens naar iets te kijken alsof het nieuw is. Een leuke oefening, dat je heleboel inspiratie kan opleveren.

LAAT JE INSPIREREN DOOR ANDEREN

Nee, ik zeg niet dat je andermans moet kopiëren, zeker niet. Maar er is niets mis met je te laten inspireren door anderen. Daar doen we het uiteindelijk toch allemaal voor: anderen inspireren. Dus neem een kijkje op je favoriete blogs, maar ook op Instagram, Tumblr en the place to be: Pinterest.

Wat doe jij om nieuwe inspiratie op te doen?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page