top of page
  • Laurine

5 Tips om je dromen te verduidelijken


Stap één om je dromen waar te maken is vaststellen wat jouw dromen nu eigenlijk precies zijn. Waarschijnlijk heb je wel een vaag idee van wat je grote droom is, maar als je je doelen wil bereiken dan kan het geen kwaad om het nog wat duidelijker te definiëren. Hoe duidelijker je weet wat je wil, hoe beter je ernaar kan handelen. Zodat je iedere dag een beetje dichter bij die droom komt.

Foto - Stocksnap

WAT ZIJN DE DINGEN DIE JE HET LIEFSTE DOET?

Wat zijn de dingen die je het liefste doet en hebben ze gelijkenissen? Zijn ze bijvoorbeeld allemaal creatief? Zoek naar overlappingen zodat je sommige dingen mogelijk kan combineren.

WAT IS JE PASSIE?

Iedereen heeft wel een passie. Iets dat je voor uren ongestoord kan doen, waardoor je de tijd uit het oog verliest. Heb je geen idee wat je passie is? Deze artikels kunnen je misschien helpen (1 & 2).

ALS JE MET JE VINGERS KON KNIPPEN EN EEN WENS ZOU UITKOMEN? WAT ZOU JE DAN WENSEN?

De eerste stap is zo simpel als dat: wat zou je wensen? Denk even na over deze vraag en je krijgt al snel een goed idee van de richting van je droom. Denk even niet na of het haalbaar is of niet, maar gewoon wat jouw wens is.

DEFINIEER DEZE GEDACHTE SPECIFIEKER

Nu is het tijd om hier wat verder over na te denken. Er is bijvoorbeeld nog een verschil tussen een verhaal schrijven en een een boek uitgeven. Of tussen in het buitenland studeren of emigreren. Zorg dat je heel duidelijk weet wat je wil, zodat je later de juiste stappen kan nemen om je doel te bereiken.

ALS JE NU ZOU STERVEN WAAR ZOU JE SPIJT VAN HEBBEN?

Eerst klinkt het misschien een beetje als een morbide gedachte, maar denk er even over na. Waar zou je spijt van hebben? Welke gemiste kansen zou je hebben willen nemen? Nu is het moment om je dromen waar te maken en stappen te nemen om iedere dag dichter bij je doel te komen, dus maak er gebruik van. Wees niet bang en jaag je droom na.

Wat is jouw droom?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page