top of page
  • Laurine

Bullet journal | Juli


Zomer, vakantie, reizen... Dat is waar ik aan denk bij de maand juli. En dat is ook wat terug te zien is in het bullet journal thema voor deze maand. Ik baseerde de spreads op de ideeën van Amanda Rach Lee (mijn favoriete bullet journal YouTuber!). Deze keer bestaan de pagina's hoofdzakelijk uit toffe travel doodles wat ik een leuk en persoonlijk accent vind. Kijk je mee?

Aangezien ik deze week op vakantie vertrek (yes!) en een groot dele van deze maand aan het reizen ben, leek zo'n reisthema wel passend. Ik tekende een heleboel kleine doodles en gebruikte twee tinten bruin. Dit zijn misschien niet zozeer zomerkleuren, maar gaven het geheel wel een toffe vintage vibe.

Het maandoverzicht en de blogkalender heb ik behouden, omdat deze lay-out goed werkt voor mij. Ik stuitte alleen op het probleem dat niet alle dagen van deze maand in het maandoverzicht passen volgens de gewoonlijke indeling. Dus ik heb het simpel opgelost door de eerste dag van de maand niet in het overzicht op te nemen. Maar hier moet ik op lange termijn wel een oplossing voor zoeken.

Ook aan deze pagina's is niet veel veranderd. Ik versierde het geheel een beetje door een leuk plaatje uit Flow Magazine toe te voegen en paste mijn herinneringen pagina wat aan door wat details te tekenen.

Nu is het tijd voor de opmerkelijke pagina's voor deze maand! Ten eerste voegde ik een spread toe, waarbij ik een lijstje maakte met alle spullen die mee moeten op vakantie. Een fijne toevoeging dat erg zal handig zal zijn bij het inpakken en waarnaar ik later ook terug kan kijken wanneer ik weer eens op vakantie ga.

Daarnaast trok ik het thema met de reiskoffers ook door naar het eerste weekoverzicht. Het ziet er wel leuk uit, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat het praktisch zal zijn.

...en daarom probeerde ik voor de tweede week iets totaal anders. Ik ben echt gek op deze pagina! Het past helemaal bij het thema door de 'landkaart' achtergrond, maar tegelijkertijd is het ook nog overzichtelijk. Daarbij vind ik de terugkerende kleuraccenten en het speelse lettertype ook echt geweldig. Ja, ik ben echt tevreden over deze spread. :)

Ga jij op vakantie deze zomer?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page