top of page
  • Laurine

Bullet journal | Augustus


Het is volop zomer en als je naar buiten gaat is dat ook meteen te merken aan de hitte. En daarom wilde ik ook graag een kleurrijk en vrolijk thema voor de maand augustus en dat is het ook geworden. Inmiddels heb ik mijn bullet journal al een hele tijd, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van de keuze om over te stappen op dit creatieve systeem van plannen. Kijk je mee?

Het thema van deze maand moest dus iets kleurrijks worden dat 'zomer' uitstraalde. Ik koos voor drie felle accent kleuren (roos, peach en geel) en wilde dat combineren met allerlei kleine doodles die me aan de zomer doen denken. Ik ben heel tevreden over het resultaat van de voorpagina, want het past allemaal samen en ik word er meteen vrolijk van. De tekeningetjes op de rechter pagina zijn trouwens gebaseerd op deze pin.

Helaas ben ik wat minder enthousiast over de andere pagina's. Ik merkte dat ik het lastig vond om er een mooi geheel van te maken. Ik vond het lastig om niet één accentkleur te hebben, zoals ik gewend was. En het thema was te vaag, waardoor ik niet goed wist welke doodles ik kon toevoegen. Rechts zie je bijvoorbeeld hoe ik de groeitracker wat toffer wilde maken door het op waterijsjes te doen lijken, maar dat ging niet helemaal zoals gepland...

De volgende pagina's bleven ook vrij simpel, omdat ik de witruimte nodig heb om te schrijven, maar ik had deze graag wat meer opgevuld met nog meer doodles zoals deze luchtballon.

De volgende bladzijde vind ik wél een leuke en nieuwe (!) toevoeging aan mijn bullet journal. Voor deze maand en daarmee ook het naderende einde van de zomervakantie, heb ik een aantal duidelijke doelen die ik nog wil bereiken en veranderingen waar ik mee bezig ben. In de video van Amanda Rach Lee zag ik deze spread en ik wist meteen dat deze lay-out een goede manier was om er actief mee bezig te zijn. Misschien zie je deze de komende maanden wel terug komen!

Ten slotte nog het weekoverzicht. Aangezien ik deze maand vrijwel alle dagen aan het werk ben, heb ik niet zo veel taken en afspraken gepland en kan ik een week op één bladzijde plannen. Zoals je vorige maand misschien wel al merkte, probeer ik een aantal nieuwe lay-outs uit, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Dit zal de komende maanden, dus waarschijnlijk nog een aantal keer veranderen tot ik er tevreden over ben. :)

Heb jij leuke plannen voor augustus?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page