top of page
  • Laurine

Apps & sites die je productiviteit boosten


Soms moet je jezelf een beetje helpen wanneer je niet zo'n productieve dag hebt. In dit digitale tijdperk zijn er -gelukkig- een heleboel hulpmiddelen apps en websites waar je gebruik van kan maken en die jou kunnen helpen om je leven wat gemakkelijker te maken. Dus hier zijn vijf apps/websites die jou productiviteit zullen boosten!

Trello | Een heleboel van jullie gebruiken deze fijne site vast al, maar voor al degenen die het nog niet geprobeerd hebben: neem zeker een kijkje. Trello is ideaal om al je zaken en gedachten op orde te brengen. Je kan er digitaal lijstjes mee maken en deze dan ook weer verder sorteren, waardoor al je brainstorms, to-do's en gedachten georganiseerd terug te vinden zijn op één plaats. En doordat je het zowel op je computer als op je gsm kan gebruiken heb je jouw notities altijd bij de hand. Daarbij kan je lijsten en borden ook delen met anderen, heel handig als je met meerdere mensen samen aan een project werkt. Echt een must!

Forest | Laten we eerlijk zijn: iedereen raakt wel eens afgeleid door het internet. Niet zo gek als je weet hoeveel leuke dingen er te doen zijn naast werken, maar dat is natuurlijk niet zo productief. Forest blokkeert dit internet en/of je gsm voor een bepaalde tijd zodat jij ongestoord kan werken.

Wrts | Deze website is misschien niet voor iedereen even relevant, maar als je voor je studie woordjes of begrippen moet leren raad ik Wrts aan. Vroeger leerde ik woordenschat altijd gewoon van een lijst, maar pas toen ik Wrts probeerde besefte ik hoe slecht dat was. Het is heel snel en simpel waardoor je het gemakkelijk eens tussen andere taken door oefent wanneer je een paar minuten tijd hebt en je kent de woorden véél beter dan op eender welke andere manier.

Memerise | Deze app is een goed voorbeeld van het nuttige aan het aangename koppelen. Met Memerise leer je namelijk op een hele simpele en speelse manier verschillende talen. Zelf leer ik er al een tijdje Spaans mee. En hoewel ik het natuurlijk niet vloeiend kan spreken, verbaast het mij nog steeds hoeveel ik er al door geleerd heb.

Todoist | Deze website/app ontdekte ik pas onlangs, maar van het eerste moment wist ik dat een heel handige aanwinst zou zijn om taken te organiseren. Taken sorteren en prioriteiten stellen is heel eenvoudig met Todoist, maar het maakt zo'n verschil op het vlak van planning. Op de blog Streets Ahead vind je meer tips over hoe je deze tool het beste kan gebruiken sneller kan plannen.

Wat is jouw favoriete productiviteitsapp?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page