top of page
  • Laurine

How to: Je doel niet uit het oog verliezen


Iedereen heeft wel een droom of een doel in het leven. Voor de een is het die geweldige droombaan, terwijl de ander ervan droomt naar een exotisch land te verhuizen. Wat het voor jou ook mag zijn, het belangrijkste is dat je in alle drukte van het dagelijkse leven tijd vindt om naar die doelen toe te werken zodat ze ooit werkelijkheid zullen zijn. Daarom deel ik in deze blogpost enkele tips om je doel niet uit het oog te verliezen.

VISUELE REMINDER |

De simpelste manier om dag in dag uit aan je doel herinnert te worden is door iets visueel in je woonkamer/kantoor/keuken te hebben. Hierdoor denk je een aantal keer per dag aan wat je einddoel is en waarvoor je werkt. Denk aan een uitgebreid vision board of juist een simpele post-it met je droombaan opgeschreven of het land waarnaar je naartoe wil verhuizen. Of nog iets heel simpel is om de achtergrond van je telefoon of computer te veranderen naar een quote of iets anders wat je aan je doel doet denken. Nog een leuk idee is om een voorwerp dat naar je doel verwijst in je interieur te zetten. Bijvoorbeeld een wereldbol als je wil reizen of je legt altijd een boek op je nachtkastje als je droom is om een boek uit te geven. Heel eenvoudig, maar heel effectief!

PRAAT ER MET ANDEREN OVER |

Door met vrienden of familie te praten over je doelen kan je niet alleen advies vragen wanneer je even vastloopt of de moed niet meer vindt om je ervoor in te zetten. De kans is groot dat zij je na een tijdje ook vragen hoe het met je doel gesteld is en hoe je gevorderd bent. Ideaal om je doel niet uit het oog te verliezen!

STEL DEADLINES |

Of je nu van nature een uitsteller bent of niet, iedereen werkt beter met deadlines. Maak concrete tussenstappen en leg voor jezelf vast: in twee maanden tijd zorg ik dat ik dat X in orde is zodat ik weer dichter bij mijn doel kom. Deze deadlines zijn een stok achter de deur zodat je ervoor zorgt dat de drukte van het dagelijkse leven je dromen niet in de weg zitten.

HELPT DIT MIJ? |

Stel jezelf regelmatig de vraag of waar je op dat moment mee bezig bent, je verder helpt naar je doel of het onnodig is. Heb je een halfuurtje vrij zit dan niet nutteloos op je telefoon maar doe iets wat dat je net weer een stapje verder helpt.

Heb jij nog tips om je doel niet uit het oog te verliezen?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page