top of page
  • Laurine

20 Dingen die ik wil doen voor ik 20 word


Vorige maand mocht ik negentien kaarsjes uitblazen en ik kan nu alvast zeggen dat ik dit een ontzettend fijne leeftijd vind. Het brengt een nieuwe zelfverzekerdheid en energie met zich mee en daar ga ik goed gebruik van maken. Ik heb zin in het komende jaar, want niet alleen wordt het binnenkort het iconische jaar 2020, maar ook is dit officieel mijn laatste jaar voor ik mezelf een twintiger kan noemen. Ik heb er ongelooflijk veel zin in en daarom wilde ik even stilstaan bij een aantal grote en kleine dingen die ik nog graag zou doen voor ik twintig word. Lees je mee?

🟊 Manuscript naar een uitgeverij sturen. Dit doel wilde ik eigenlijk afwerken voor ik achttien werd en dat heb ik ook gedaan, maar zonder succes. Nu wil ik graag met een nieuw manuscript en meer schrijfervaring achter de rug nog een keer mijn kans wagen.

🟊 Voor mijn zestiende verjaardag had mijn moeder me een citytrip naar Praag beloofd. Een stad die al een aantal jaar hoog op m'n bucketlist staat. Helaas is het er nog nooit van gekomen, maar het komende jaar zou ik toch graag die moeder-dochter trip willen maken.

🟊 Ik heb het ongelooflijke geluk om verschillende geweldige vrienden over de hele wereld te hebben, maar soms ga ik ze dan toch wel heel erg missen. Uiteindelijk gaat er niets boven écht contact en dus ben ik van plan om hoe dan ook mijn lieve vriendin E. te bezoeken in Turkije.

🟊 Deze blog zou nergens zijn zonder mijn lieve lezers en daarom wil ik al een hele tijd graag een giveaway houden op mijn blog. Als een bedankje van mij voor jullie.

🟊 Ik heb een paar favoriete plekken op deze wereld en de Efteling is daar zonder twijfel één van. Gewoonlijk heb ik de goede traditie van één keer per jaar te gaan, maar dit jaar is het helaas niet gelukt. Volgend jaar beter!

🟊 Mijn theoretisch rijbewijs halen. Als ik mij aan mijn voornemen wil houden, dan zou dit nog moeten gebeuren voor het einde van 2019. We zullen zien of het me ook daadwerkelijk lukt.

🟊 Op date gaan. Gewoon voor de ervaring, verder niets meer.

🟊 Ik zou mezelf graag eens uitdagen en een dag zonder elektronica doorbrengen. Dit lijkt me namelijk best wel moeilijk: geen gsm, geen computer, geen tv, geen muziek (tenzij live natuurlijk). Ik wil een dagje terug naar de dingen die me vroeger altijd blij maakten: tekenen op papier, breien, een boek lezen, cello spelen. Dat zijn allemaal dingen die ik kan doen zonder een internetverbinding of een elektronisch apparaat in de buurt.

🟊 Deze zomer gingen mijn vader, broer en ik af en toe weleens samen squashen. Echt een leuke nieuwe hobby en een goede work-out, maar tegelijkertijd ook een fijne manier om tijd met mijn familie door te brengen. Ik hoop die gewoonte het komende jaar vast te houden.

🟊 Hier alvast een primeur: mijn lieve vriendin S. had onlangs een heel leuk idee voor een onderneming. Samen met nog een andere vriend, hebben we met z'n drietjes uitgebreid gebrainstormd en inmiddels zijn de eerste stappen gezet. Ik hoop vurig dat dit project in 2020 echt gelanceerd kan worden. Heel spannend allemaal!

🟊 Als je mij al wat langer volgt dan weet je misschien dat ik twee grote dromen heb en één daarvan is studeren in Australië. Gelukkig heb ik met mijn opleiding de mogelijkheid om op buitenlandse uitwisseling te gaan en hoewel het voorlopig allemaal nog heel onzeker is, zou het echt wel fantastisch zijn mocht het me lukken om te studeren aan de andere kant van de wereld.

🟊 Het voorbije jaar lukte het me maar moeilijk om al mijn hobby's te combineren en doordat ik m'n enkel bezeerde op vakantie deze zomer, ben ik dit jaar minder gaan dansen. Hoewel het de juiste en enige keuze was, mis ik het wel heel erg en zou ik graag weer meer dansen.

🟊 Met vrienden op vakantie tijdens de lesvrije week. Tijdens een zware examenperiode heb je iets nodig om naar uit te kijken en een citytripje met vrienden lijkt me dan precies wat ik nodig heb!

🟊 Ik weet niet wat het dit jaar is, maar ik heb nog nooit zo weinig boeken gelezen als nu. Het is niet zo zeer dat ik minder vaak lees, maar het lezen lijkt niet echt vooruit te gaan. Daarom heb ik voor volgend jaar het doel om minstens 30 boeken te lezen, dat is niet zo heel veel voor mij, maar toch lukte het me het voorbije jaar niet. Volgend jaar beter!

🟊 Ik heb hier al heel wat reis-gerelateerde doelen opgesomd, maar naast al die verre bestemmingen wil ik ook graag wat meer steden in mijn eigen land ontdekken. Zoals Leuven, nog een keertje naar Gent of een leuke kuststad, het maakt al niet uit.

🟊 Op kot gaan. Ik voel dat ik er klaar voor ben om op mijn eigen benen te staan en dat dit het juiste moment is.

🟊 Heel simpel en iets wat me waarschijnlijk wel zal lukken: naar een concert gaan. Ik wilde het alsnog in dit lijstje zetten, omdat ik van mezelf vind dat ik best wel wat vaker naar een concert zou mogen gaan.

🟊 China lights in de Zoo bezoeken. Nog zoiets wat mijn familie en ik al jaren willen doen, maar wat er nooit van komt. Dit jaar is er een tentoonstelling in het thema van The Jungle Book en dat lijkt me ook erg leuk, dus hopelijk lukt het onze deze keer wel om écht een keertje te gaan.

🟊 Iets wat ik ooit nog in m'n leven wil, is om voor het eerst walvissen te zien. Ondanks de talloze pogingen en expedities op rubberen bootjes is het me nog nooit gelukt. En hoewel het me heel onwaarschijnlijk lijkt dat dit me nog zal lukken voor ik twintig word, raadde een vriendin me toch aan om het in dit lijstje te zetten. Wie weet?

🟊 Ik sluit graag af met een hele leuke, namelijk dat ik zou kunnen stage lopen bij een uitgeverij. Dat zou niet alleen een droom zijn, maar het lijkt me ook een heel leerrijke ervaring.

Dat waren ze dan: de twintig dingen die ik zeker nog wil doen voor ik twintig word. Het was nog best wel moeilijk om dit lijstje op te stellen, maar als ik het nu teruglees ben ik er echt tevreden over. Ik ben heel benieuwd om over een jaar terug te blikken en te ontdekken welke dingen ik ook écht verwezenlijkt zal hebben. Spannend!

Wat zou jij nog graag bereiken in 2020?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page