top of page
  • Laurine

Mijn intenties voor 2020 (+ hoe je de juiste intenties kiest)


Rond deze tijd van het jaar word je overspoeld door iedereen z'n goede voornemens en indrukwekkende doelen, maar dit jaar heb ik er bewust voor gekozen om - voorlopig - geen doelen op te stellen. Het komende jaar wil ik het verleden loslaten en me niet zo druk maken over de toekomst, maar het leven gewoon nemen zoals het komt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk en daarom heb ik een paar intenties opgelijst die als richtlijnen moeten dienen, zodat ik mijn focus niet verlies doorheen het jaar.


INTENTIES, GEEN DOELEN

Ik kies dit jaar bewust om geen doelen op te stellen. Geen bucketlist met 100 dingen die ik wil doen voor het einde van 2020, geen lijstje met goede voornemens. De laatste maanden heb ik gemerkt dat ik daardoor veel druk op mezelf voelde om al deze dingen af te strepen en dat wil ik niet meer. Tegelijkertijd vind ik het wel fijn om bewust bezig te zijn met het visualiseren van mijn leven en hoe ik een leven kan creëren waar ik van hou. De oplossing? Een aantal intenties die ik graag in mijn achterhoofd wil houden de komende maanden.


MAAR HOE DAN?

Je intenties kiezen doe je best aan de hand van één kerngedachte. Probeer in één woord uit te drukken wat je hoofddoel is voor het nieuwe jaar: wat je wil bereiken, hoe je je wilt voelen, wat je wil aantrekken of juist wat je wil uitstralen naar anderen. Mijn woord voor 2020 is vrijheid, maar je andere voorbeelden kunnen zijn: balans, geduld, volharding, ... Kies iets waardoor je je sterk en gemotiveerd voelt, neem gerust even de tijd om hierover na te denken.


Zodra je je woord gekozen hebt, kun je van daaruit verder je intenties opstellen. Je intenties zijn concrete dingen die jij wil ondernemen om die kerngedachte waar te maken. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik me in 2020 vrij wil voelen en dus ben ik gaan nadenken over wat me juist het tegenovergestelde gevoel geeft. Door stappen te ondernemen om die benauwende dingen te schrappen, heb ik een duidelijk idee over hoe ik alles wil aanpakken.


MIJN INTENTIES

  • Loslaten wat anderen mogelijk van mij of mijn bezigheden vinden.

  • Minder druk op mezelf leggen. Geen te hoge eisen stellen of mezelf dingen verplichten die eigenlijk helemaal niet dringend moeten.

  • Meer tijd en aandacht besteden aan de dingen waar ik gelukkig van word zoals schrijven, lezen, afspreken met vrienden, ...

  • Mijn geluk niet van niemand anders laten afhangen dan van mezelf.


Zoals jullie kunnen zien heb ik op deze manier, na terug te blikken op wat beter kon het voorbije jaar, vier (heel haalbaar!) kleine intenties opgesteld. Als ik me op deze inzichten blijf focussen doorheen het jaar, dan belooft 2020 alvast geweldig te worden!



Wat zijn jouw intenties of doelen voor het nieuwe jaar?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page