top of page
  • Laurine

5 Denkbeeldige levens | Deel 2


Af en toe laat ik mijn gedachten eens afdwalen en durf ik mezelf de vraag te stellen: Wat als...? Als ik toen dit of dat had gedaan zou mijn leven er nu dan anders uitzien? Vast wel! Enkele jaren geleden deed ik de oefening al een eerder, waarbij ik denkbeeldige levens voor mezelf bedacht. Een leuke oefening om uit te zoeken welke dromen je nog hebt of welke dingen meer aandacht in je leven zouden verdienen.

WAT ALS IK EEN CELLISTE WAS?

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, volg ik nu sinds enkele maanden cellolessen en ik geniet er volop van. Meer nog zelfs, ik had het al veel eerder moeten doen. Toch had ik mezelf nooit afgevraagd hoe het zou zijn om muziek te studeren of een professionele carrière als celliste na te streven, tot mijn lerares onlangs tegen me zei dat ik nog een muziekcarrière kon beginnen. Ik wuifde haar idee bescheiden weg, maar toch lijkt het me heel bijzonder muziek zo'n centrale plaats in m'n leven kon hebben.

WAT ALS IK EEN ZUS HAD GEHAD?

Om een of andere reden spookt de vraag het laatste jaar regelmatig in mijn hoofd. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een jongere broer met wie ik heel goed overeen kom en ik zou het niet anders willen. Maar af en toe vraag ik me af hoe het zou zijn om nog een meisje in huis te hebben bij wie ik in de kamer kan rondhangen en uren kan praten over alles en niets, met wie ik dan ruzie zou maken omdat we elkaars kleren zouden stelen (althans dat is toch wat ik van hoor van vriendinnen die zussen hebben). Ach ja, een kleine broer om mee te ravotten is minstens even leuk!

PROFESSIONELE BALLERINA

Dit is zo'n kinderdroom die helaas nooit werkelijkheid zal worden. Ik dans inmiddels al meer dan vijftien jaar en toen ik jonger was droomde ik dan ook om van deze passie mijn levenswerk te maken. Met de jaren ben ik gelukkig wat realistischer geworden en leerde ik ook de fysieke beperkingen van mijn lichaam kennen en daardoor borg ik deze droom veilig op. Maar in een ander leven zou ik er zeker van genoten hebben om hele dagen bezig te zijn met dans, muziek, mooie kostuums en optreden.

EEN TOEKOMST ALS OCEANOLOOG

Dit is een kant van mij die momenteel niet meer zo'n prominente plaats in mijn leven heeft, maar daarom ben ik er niet minder in geïnteresseerd. In een ander leven zou ik na de middelbare school verder gestudeerd hebben in wetenschappen en een succesvolle bioloog worden. Dan zou ik de wereld afreizen op een schip en onderzoek doen naar bijvoorbeeld walvissen. heerlijk lijkt me dat!

WAT ALS MIJN FAMILIE WÉL NAAR AUSTRALIË WAS GEËMIGREERD?

Toen ik klein was, hadden mijn ouders hun hart verloren aan Australië en hadden we als gezin zelfs plannen om naar daar te verhuizen. Maar zoals dat gaat in het leven, loopt niet altijd alles van een leien dakje en ondertussen verstrijkt de tijd alsmaar. Het is ons nooit gelukt om die droom waar te maken, maar ik koester 'm wel nog steeds. Daarom vraag ik me soms weleens af hoe het zou zijn als ik aan de andere kant van de wereld was opgegroeid. Mijn leven zou er gegarandeerd anders uitgezien hebben en ik zou kangoeroe's in m'n achtertuin hebben en met een grappig accent praten. Soms vraag ik me af of mijn geluk daar nog steeds op mij wacht. Wie weet?

Wat zou jij doen in een ander denkbeeldig leven?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page