top of page
  • Laurine

Fotolog week 46 | verjaardagsvreugde, zoetigheden & andere leuke dingen


Verrassing! Het is pas gisteren dat mijn laatste blogpost online kwam, maar hier ben ik alweer en dit keer met een weekoverzichtje. Laat ik allereerst beginnen met te zeggen dat dit niet elke week online zal komen, omdat ik vooral nog mijn leven wil leven in plaats van het alleen maar te documenteren, maar zo nu en dan zal er hier een extra artikeltje over m'n week verschijnen. Je zult ook al meteen merken dat ik het nog helemaal niet gewoon ben om overal foto's van te nemen, maar hopelijk ben ik dat over een tijdje gewend en bevat deze blogpost dan wat meer foto's. Desondanks hoop ik dat je het alsnog een beetje leuk vindt, want het was in ieder geval een week vol fijne momentjes. Kijk je mee?

MAANDAG

De week begon meteen goed, want het was 11 november en dat betekent een vrije dag! Het voorbije weekend had ik nog uitgebreid mijn verjaardag gevierd, dus zo'n extra dagje weekend was meer dan welkom. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om een warm bad te nemen en mijn nieuwe douchegel uit te proberen.

In de namiddag wilde ik graag bakken, maar toen bleek dat we geen eieren in huis hadden. En aangezien het een feestdag was en alle supermarkten gesloten waren, moest ik mijn plannen dan maar uitstellen. In plaats daarvan maakte ik warme chocolademelk met marshmallows.

Ik kreeg ook nog een hele leuke mail, die heel m'n dag goedmaakte. En waar ik -hopelijk- binnenkort meer over kan vertellen. Ik sloot de dag af door wat tv te kijken samen met mijn familie.

DINSDAG Dinsdagen zijn altijd lange schooldagen, want dan heb ik les tot 18u30. En deze ochtend begon niet meteen goed, want ik was al te laat vertrokken en kwam uiteindelijk verkleumd en doorweekt van de regen aan op school. Waarop mijn Argentijnse prof me van top tot teen bekeek en in het Spaans vroeg of ik thuis met een doorweekte jas vertrokken was. Ik moet mijn buitenlandse prof duidelijk nog eens inburgeren en haar uitleggen dat het weleens durft te regenen in België. ;)

De dag verliep uiteindelijk wel goed, want ik kreeg nog een lief verjaardagskaartje van een vriendin en na de les besloten we spontaan met enkele vrienden om pizza te gaan eten. Het is uiteindelijk laat geworden, maar het was een heel gezellige avond.

WOENSDAG

's Ochtends bleek het brood op te zijn, dus ging ik een broodje kopen. Dat doe ik eigenlijk niet zo vaak en om eerlijk te zijn, was het ook niet zo lekker. Maar ach...

Vandaag was een spannende dag op school, want we zouden de eerste infosessie volgen in verband met een uitwisseling volgend academiejaar. Helaas kreeg ik te horen dat mijn droombestemming niet meer tot de mogelijkheden behoorde. Tegenvaller! Dus was ik het komende uur volop bezig met mailtjes versturen.

Het hield trouwens niet op met de verjaardagscadeautjes, want ik kreeg het laatste nieuwe flowboek van een lieve vriendin. Ik heb al allerlei leuke ideetjes om ermee aan de slag te gaan!

DONDERDAG

Donderdag ging de wekker vroeg, maar deze keer vond ik dat niet erg, want ik zou samen met een vriendin naar school fietsen. Dat is toch altijd gezelliger dan eender welke podcast of playlist.

's Middags had ik plots een hongertje, dus ging ik even langs de plaatselijke supermarkt om een koffiekoek te kopen. En dat was echt een highlight in mijn dag, want die was zo lekker en echt precies de opkikker die ik nodig had! Tijdens deze springuren werkte ik ook nog even aan een blogpost en 's avonds studeerde ik voornamelijk, want ik loop momenteel een beetje achter met m'n schoolwerk.

VRIJDAG

Wat was het koud vandaag! En dan moest ik ook nog eens terug naar huis fietsen, omdat ik een taak voor school in de printer was vergeten. Dom, dom, dom.

Om te vieren dat het vrijdag was, gingen we met een paar vrienden pannenkoeken eten onder de middag. Al hadden we per ongeluk de tijd een beetje verkeerd ingeschat, waardoor we te laat terug op de campus waren voor onze volgende les. Gelukkig waren de pannenkoeken dat wel waard geweest!

Door omstandigheden was ik vroeger thuis dan verwacht en dat vond ik héél leuk, want thuis wachtte onze nieuwe keuken op me. Het is een lang proces geweest (we hebben de oude keuken namelijk in februari afgebroken) en er zijn veel dingen misgelopen, maar ein-de-lijk is het resultaat daar!

's Avonds keek ik nog een aflevering van Forever Young, een programma dat gaat over jonge mensen die naar het buitenland gaan, maar daar om het leven komen. Normaal gezien kijk ik niet graag naar dit soort trieste programma's, maar deze specifieke aflevering ging over een jongen die om het leven kwam tijdens een bergwandeling en gezien wat ik deze zomer heb meegemaakt, had ik heel sterk het gevoel dat ik deze aflevering moest kijken.

ZATERDAG

Ik heb zo goed als heel de dag huiswerk gemaakt, want momenteel is het echt een drukke periode op school. Gelukkig had ik wel nog leuke plannen, want later op de dag had ik afgesproken met vriendinnen van de middelbare school voor een spelletjesavond. Het was zo gezellig, dat ik vergeten ben om foto's te maken, maar ik herinner me wel nog dat we onder andere 'When I dream' hebben gespeeld en dat was echt een leuk spel.

Een van die vriendinnen had ook nog deze leuke washitapes meegenomen uit Boston, dus deze zie je waarschijnlijk terugkomen in mijn bullet journal spread van volgende maand.

ZONDAG

Vandaag had ik gelukkig wél tijd om die koekjes te maken, dus dat deed ik dan ook. Bakken is echt iets wat ik veel te weinig doe, maar best nog wel leuk vind. De koekjes zien er goed uit dus die neem ik morgen mee naar school, dan begint de volgende week ook alvast goed!

Fijne start van de week, maak er iets moois van!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page