top of page
  • Laurine

Een luie dag


Iedereen kent deze dagen wel. Dagen waarop je zin hebt om gewoon even niets van werk te doen. Een dagje dat je volledig aan jezelf besteed en waarop je ongestoord mag relaxen.

Ook al houd ik er van om productief te zijn, kan ik ook ontzettend veel genieten van zo'n rustige dagen.

In deze blogpost laat ik jullie zien hoe zo'n dag er bij mij meestal uitziet en wat ik doe op een luie dag.

Ik begin een rustig dag graag met een lang en warm bad. Een bad nemen werkt erg kalmerend bij mij. Lichaam en haren wassen om ontspannen en proper aan een nieuwe dag te beginnen.

Ik vind het heerlijk om me na mijn badtijd helemaal in te smeren met een heerlijk ruikende bodylotion. Aaaah...

Als ik me dan in een comfortabele outfit (lees: legging en warme trui) heb gekleed is het tijd om te

lezen, lezen en lezen. Engels of Nederlands, een boek of een magazine het maakt allemaal niet uit, als ik maar kan lezen. Hiermee ben ik uren in een andere wereld en kan ik me echt ontspannen.

Muziek mag uiteraard niet ontbreken op mijn dag. Of het staat op de achtergrond te spelen of ik ben volop aan het genieten van het werk van mijn favoriete artiesten. Een beetje dansen is dan ook absoluut geen uitzondering. Soms zet ik ook de radio op, zo kom ik in contact met muziek die ik nog niet ken.

Op een luie dag ontbreekt de Sims4 meestal niet. Geef toe: we spelen dit allemaal wel eens graag. Maar de tijd vliegt altijd zo als je hier op speelt.

Ik houd er ook van om op zo'n dag een lange wandeling te maken door een park of een bos. Even de frisse buitenlucht opzoeken. Het is ook de ideale gelegenheid om prachtige foto's te maken van de natuur (eventueel met mijn polaroidcamera).

De dag afsluiten doe ik met een leuke film of een van mijn favoriete series. Dan nestel ik me in de zetel met kussens en een dekentje en niet te vergeten: een mok warme thee of chocolademelk en een lekkere snack. En kijken maar!

Hoe ziet een luie dag er bij jullie uit?

-xxx-


20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page