top of page
  • Laurine

Werk <=> vrije tijd


Evenwicht. Evenwicht vinden tussen schoolwerk en vrije tijd, het is niet gemakkelijk. Ik ben een perfectionist en ik heb faalangst en zal dus altijd alles zo goed mogelijk proberen te doen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik altijd de resultaten behaal die ik zou willen behalen. De verhoudingen tussen de tijd en het werk dat ik er heb ingestoken en de resultaten komen niet altijd overeen. En dat is soms zwaar. Dan krijg ik de resultaten en dan zijn ze niet slecht, maar niet zoals ik zou willen of zoals ik had verwacht.

Zo komt het dat ik elke dag werk tot 21 uur 's avonds. Buiten mijn danslessen heb ik dan geen vrije tijd. Helaas moet ik de laatste tijd ook die danslessen af en toe opgeven voor het schoolwerk. Ik zal

's morgens ook altijd de moeijkste dingen nog even herhalen.

Hoe doen anderen het? Ik heb een paar vriendinnen die geen buitenschoolse hobby's hebben,

maar no way dat ik mijn danslessen opgeef. Leren anderen simpelweg minder lang of minder goed?

Of maken ze bepaalde taken niet? Of misschien heb ik juist veel tijd nodig om leerstof op te nemen? Misschien denk ik dat ik het nog niet voldoende ken, terwijl ik het eigenlijk al uit mijn hoofd kan opzeggen?

Of misschien plan ik niet goed? Ik plan alles van schoolwerk altijd uit, maar misschien niet op de meest efficiënte manier?

Misschien, misschien, misschien, ...

Vaak vraag ik aan mezelf of het nu zo hoort te zijn: enkel rust in de vakanties. Daar buiten amper vrije tijd of ontspanning. Als ik terugkijk op de afgelopen periode denk ik: had ik op al die momenten niet beter iets anders gedaan? Ik had op al die momenten dingen kunnen doen die mij gelukkig maakte, maar neen ik was aan het leren. Maar zo zit ik in elkaar. Ik zal altijd mijn best blijven doen, want zo ben ik nu eenmaal. Dat is wie ik ben.

Ik ben soms wel een beetje jaloers op mensen die niet zo zijn. Mensen die niet zo perfectionistisch zijn en die wel kunnen zeggen: ik laat het even rusten. Ik bewonder dat, want ik kan het niet. Ik zou graag een beetje meer zijn zoals hen, want ik ben er van overtuigd dat die mensen meer ontspannen en met minder stress leven.

Wat voor iemand ben jij?

-xxx-


20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page