top of page
  • Laurine

Een winterdipje?


De winter duurt ondertussen al erg lang en de lente is toch nog niet zo dichtbij als ik graag zou hebben. Het is nu al maanden koud en de regen blijft maar uit de hemel vallen. Ik ben dat grijze en grauwe weer meer dan zat. Een winterdipje hebben is dan ook niet zo'n verrassing. Maar ik probeer het elk jaar toch zoveel mogelijk te vermijden. Hier zijn mijn tips om een winterdipje te voorkomen.

Zoveel mogelijk licht

Zorg dat je er voldoende licht is op de plaatsen waar je werkt. In de winter is er minder licht en zitten we dus gemakkelijker in het donker. Zorg dat je in de buurt van een raam gaat zitten om toch van het daglicht te profiteren.

Slaap voldoende

Als je goed slaapt zal je vanzelf minder vermoeid en verveelt voelen. Je hebt energie en daar wordt je meteen vrolijk van.

Vitamines

Zorg dat je ook in de winter veel groenten en fruit eet. We nemen al minder vitamine D van de zon op in de winter, dus moeten we zorgen dat we de andere zeker binnenkrijgen. En je kan natuurlijk ook altijd wat extra vitamines van bij de apotheek innemen. Zo krijg je ook een betere weerstand en wordt je minder snel ziek.

Blijf leuke dingen doen

Een van de belangrijkste tips is om verveling te voorkomen. In de winter hebben we de neiging om ons thuis te verstoppen. Maar het is belangrijk om het huis uit te gaan. Ook in de winter zijn er leuke activiteiten. Ga schaatsen of ga een nieuwe stad verkennen of breng een bezoekje aan de Efteling! Met al die lichtjes ziet het er nog sprookjesachtiger uit. Er zijn ook veel activiteiten die je binnen kan doen zoals naar de film gaan. Het draait erom dat je leuke dingen blijft doen!

Plan vakantie

Kunnen uitkijken naar een vakantie is één van de beste tips tegen een winterdip. Ga naar het reisbureau of boek je vakantie online, maar doe het gewoon! Als je dan weer eens op een regenachtige dag binnen zit, kan je denken aan dat ene warme land waar je binnekort heen gaat. :D

Vakantie foto's

Bekijk je oude vakantie foto's nog eens. Denk aan de mooie tijd die je daar had en waan je voor een moment weer daar. Je kan ook wat foto's ophangen, zo ben je altijd een beetje in vakantiestemming.

Kleur dragen

In de winter grijpen we in onze kledingkast bijna alleen maar naar grijs en zwart, omdat het er buiten op dat moment ook zo uitziet. Begrijpelijk, maar zouden we niet allemaal wat vrolijker worden met wat meer kleur? Opeens super felle kleurtjes dragen is misschien ook een beetje raar, maar er zijn genoeg kleuren die je ook in de winter kan dragen. Een mooi helder blauw, donkergroen of bordeaux rood staan ook heel mooi. En als je het toch niet ziet zitten kan je altijd een gekleurde sjaal of armband aandoen om je donkere outfit op te fleuren!

Naar buiten

Als het zonnetje dan eens schijnt, ga naar buiten! Ook al is het nog koud haal een frisse neus. Trek een warme jas en handschoenen aan, zet een leuke muts op en naar buiten toe. Oh wat kan ik toch genieten van die zonnestralen!

Ziezo, bij mij helpen deze tips en ik hoop bij jullie ook. Als je zelf nog tips hebt, deel ze dan zeker.

En dan nu: samen aftellen naar de lente!

-xxx-


20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page