top of page
  • Laurine

Maart | favorieten


Gisteren besefte ik plots dat maart alweer bijna afgelopen is. Ik kan 2016 haast niet bijhouden! Maart had voor mij wel wat warmer mogen zijn, want van veel goed weer was er toch nog niet echt sprake. Ik heb deze maand wel heel wat favorieten, dus here we go!

- Pasen en paasvakantie

Het is eindelijk paasvakantie. Ze mag dan wel vroeg vallen dit jaar, maar ze kon voor mij niet vroeg genoeg vallen. Ik had er echt nood aan. De eerstvolgende vakantie nu is de zomervakantie! Laten we al beginnen aftellen.

Ook dit jaar ben ik weer goed voorzien van chocolade paaseieren, dus dankjewel paashaas!

-Blauwe bloemetjes sjaal

Dit sjaaltje kocht ik afgelopen week bij Esprit en ik vind het zó mooi! Ik houd echt van dat lichte blauw en de bloemetjes geven het een hele lente-sfeer. Ik heb het al veel gedragen en in de toekomst zal dat niet veranderen.

- Grease musical

Ik ging begin deze maand naar 'Grease' kijken in de Stadsschouwburg. De acteurs moesten even op gang komen, maar eenmaal ze bezig waren werd er hevig gedanst en gezongen. De liedjes waren vertaald in het Nederlands wat ik een beetje jammer vond, maar daardoor kunnen kinderen wel beter volgen. Als je een swingende musical wil zien, is Grease een echte aanrader!

- Zootropolis

Laatst zag ik de allernieuwste Disney film: Zootropolis.

Een misdaadverhaal over een konijn, Judy Hopps, die politieagent wil worden en om dat te bekomen moet ze een misdaad oplossen. Daarbij krijgt ze hulp van de vos, Nick. Deze is een echte plaagstaart en gelooft niet echt dat het Judy zal lukken zich te bewijzen.

Deze tekenfilm was werkelijk hilarisch! Een kanshebber voor 'beste tekenfilm van het jaar'.

-Lente

Eindelijk is het lente! Zoals ik al zei in de intro van deze blogpost, is het weer nog niet helemaal mee. Je merkt het gelukkig wel aan andere dingen zoals dat het lichter wordt en dat de vogeltjes fluiten,... Als je wil weten waarom ik van de lente houd, moet je zeker een kijken bij het blogje dat ik erover schreef. Hopelijk zit het weer binnenkort ook mee!

- Landline

Ik las tussen februari en maart Landline van Rainbow Rowell. Een heel origineel Engelstalig boek verlost van alle clichés, die je tegenwoordig in veel boeken vind. Mijn recensie over dit boek vind je hier.

- Emmy en Olivier

Een ander boek dat ik deze maand las, is Emmy & Olivier van Robin Benway. Ik las al enkele boeken van Benway en was dan ook erg nieuwsgierig naar dit boek. Ik houd van haar schrijfstijl en de manier waarop ze van een simpel liefdesverhaaltje toch telkens iets méér maakt.

- Een hart vol hommel(e)s

Ja, ik heb veel gelezen deze maand. Leve de vakantie! Dit boek van Petra Hülsmann maakt je direct vrolijk. Beginnende bij de originele cover met het stoffen hommeltje en het flapje. Het klinkt allemaal een beetje vaag als ik het zo opschrijf, maar als je het boek al hebt vastgenomen weet je wat ik bedoel. Dit is een hilarisch boek dat erg vlot leest en je helemaal doet ontspannen. Als je meer wil lezen over dit verhaal neem dan hier een kijkje.

Ziezo dat was het weer voor maart. Het was een heerlijk drukke maand. Hopelijk brengt april beter weer mee. Voor volgende week is er al mooi weer voorspelt, dus laten we onze vingers kruisen! En dan nu: op naar april!

Wat zijn jullie favorieten van maart?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page