top of page
  • Laurine

Favorieten van afgelopen zomer


Het leek me wel weer eens leuk om terug te blikken op welke ontdekkingen ik de voorbije zomer heb gedaan. Van een must-see films tot nieuwe hobby's en vakantiesouvenirs. Het is weer een toffe mix geworden, die ik graag met je deel. Dit zijn mijn favorieten van de afgelopen zomermaanden!

FAVORIETE FILM

★ Aladdin

Iedereen is steeds laaiend enthousiast over 'The Lion King', maar ik hoor niemand over de fantastische remake van 'Aladdin'. En dat terwijl dit -wat mij betreft althans- een van de beste films is van 2019. Een spectaculair decor, sterke acteerprestaties, de vertrouwde en geliefde Disney-muziek en het klassieke verhaal van Aladdin in een eigentijds feministisch jasje. Disney is er misschien wel in geslaagd om met deze live-action versie het origineel te overtreffen.

★ About Time

Leuk weetje over mij: ik ben gek op films over tijdreizen! 'About Time' is een klassieker in dit genre en stond dan ook al heel lang op mijn lijstje. Het verhaal gaat over een Britse familie waarin alle mannen de gave hebben om terug te reizen in de tijd. Op 21-jarige leeftijd komt Tim achter dit familiegeheim en hij besluit dit in zijn voordeel te gebruiken om het hart te veroveren van Mary, maar al snel komt hij erachter dat tijdreizen niet zonder risico's is. Ik was aangenaam verrast door het plot en de humor, een leuke film om eens te kijken op een herfstige dag!

FAVORIETE ACTIVITEITEN

★ Digitale collages en edits maken

De laatste tijd ben ik een beetje aan het prutsen en knutselen geweest met het maken van digitale collages. Deze zijn voornamelijk voor op mijn blog, als ondersteuning bij een artikel. Op deze manier kan ik meerdere foto's combineren of juist wat meer 'sfeer' toevoegen. Voor sommige mensen is dit misschien vanzelfsprekend maar dit soort tech-dingetjes zijn altijd een uitdaging voor mij, maar tegenwoordig kan ik er juist veel plezier uit halen.

★ Cello spelen

Sinds deze zomer volg ik cellolessen en hoewel het leren natuurlijk stukje bij beetje gaat, geniet ik er met volle teugen van! Het geeft heel veel voldoening om de vooruitgang te zien en daarnaast kom ik ook helemaal tot rust wanneer ik achter de cello kruip en me op de muziek concentreer. Heel fijn!

FAVORIETE BOEKEN

Het schaduwjaar - Kim Ligget

"Meisjes krijgen hun hele leven te horen dat ze de kracht hebben om mannen te verleiden en andere vrouwen gek te maken van jaloezie. Men gelooft dat de huid van jonge vrouwen een krachtig extract afstoot. Daarom worden ze voordat ze zestien jaar worden verbannen naar de wildernis, zodat ze gezuiverd en klaar voor het huwelijk kunnen terugkeren. Maar niet iedereen zal het overleven.Tierney James droomt van een beter leven: een samenleving die geen vrienden en vrouwen tegen elkaar opzet. Maar als haar eigen genadejaar dichterbij komt, realiseert ze zich al snel dat de extreme leefomstandigheden daar niet haar grootste probleem zullen zijn. Het zijn ook niet de stropers die zich in het bos schuilhouden; mannen die wachten op hun kans om een van de meisjes te vermoorden en zo hun fortuin te maken op de zwarte markt. De grootste bedreiging voor de genadejaarmeisjes zijn ze zelf."

Als je 't mij vraagt is dit hét YA-boek van 2019. Het is mysterieus, gruwelijk en bovenal onwaarschijnlijk verslavend. Het verhaal is goed uitgewerkt tot in de kleinste puntjes en waar ik vooral van kan genieten is dat Kim Ligget er niet voor terugdeinst om haar personages keer op keer weer voor het uiterste te laten gaan.

★ Fandom - Anna Day

"Violet en haar vrienden zijn fans van de film "De Galgendans" en gaan naar een cosplay om de acteurs te ontmoeten. Violet gaat verkleed als Rose, haar favoriete personage. Maar door een bizar ongeluk belandt het vriendengroepje in de wereld van "De Galgendans". Al snel wordt duidelijk dat Violet de rol van de heroïsche Rose op zich moet nemen en ze het verhaal tot het einde toe moeten uitspelen, willen ze er levend uit komen…"

Wauw, wauw, wauw! Wat een kanjer is dit! Als boekenliefhebber intrigeerde de verhaallijn mij uiteraard enorm. Maar het boek is veel meer dan dat. Je reist samen met de personages naar een wonderbaarlijke wereld die afwisselend wreed en afgrijselijk is. Het boek had me helemaal in z'n greep, de spanning zat doorheen het hele verhaal goed en het einde was verpletterend, hartverscheurend en wondermooi. Een aanrader dus!

FAVORIETE HEBBEDING

★ Oorbellen met sterretjes

Ik zocht al heel lang naar toffe oorbellen met sterretjes, met toch een simpele uitstraling en toen ik laatst met een vriendin in Antwerpen was, viel mijn oog op dit setje. Precies wat ik zocht!

★ Pennenzak uit Argentinië

Wanneer ik op vakantie ga, probeer ik het kopen van kitscherige souvenirs te vermijden, omdat ze uiteindelijk thuis toch maar onder een laagje stof belanden. Maar toen ik deze pennenzak spotte op een marktje in een authentiek bergdorpje in Argentinië, kon ik het niet laten liggen. Bovendien heb ik vroeger een gelijkaardige pennenzak gehad en die heb ik gebruikt tot dat 'ie op de naad versleten was, dus dit leek me wel een goede vervanging. En nu kan ik tijdens het studeren telkens weer terugdenken aan die ongelooflijke reis naar Argentinië.

Welke leuke ontdekkingen heb jij onlangs nog gedaan?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page