top of page
  • Laurine

Een hart vol hommel(e)s | recensie


Hoe breng je een regenachtig weekend door? Wel, met een goed boek en Een hart vol hommel(e)s van de Duitse Petra Hülsmann is daar perfect voor.

"Je moet je door de liefde niet gek laten maken." Deze wijze raad krijgt Lena meerdere malen te horen van taxichauffeur Knut. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan als je aanstaande een week voor de bruiloft opeens je ex blijkt te zijn. Dat je 30 wordt en je baan door je eigen stomme schuld plotseling je ex-baan is… ach dat kun je er dan ook nog wel bij hebben.

Lena gunt zich geen tijd voor zelfmedelijden, want ze heeft een missie: haar leven krijgt een total make-over. En bovendien trekt uitgerekend zij – complete controlfreak – in bij het chaotische huishouden van haar beste vriendin. Daar werkt vooral huisgenoot Ben op haar zenuwen. Die is namelijk niet alleen ongelooflijk arrogant maar ook een akelige womanizer. Daarom irriteert het Lena dat haar hart bij de gedachten aan hem alleen al vol hommels lijkt te zitten.

Ik verwachtte een leuk en verrassend boek, toen ik het voor het eerst zag. Dat kwam vooral door de vrolijke en fleurige cover. Op de voorflap staat een gehaakt hommeltje en het leukste is dat het ook echt uit stof bestaat en je het ook kan voelen. Daardoor had het boek meteen mijn aandacht. Ook staat er achteraan een patroon om zelf een hommeltje haken. Heel origineel allemaal.

Dat de schrijfster van dit boek een Duitse is, merk je doorheen het boek. Regelmatig kom je nog Duitse zinnen tegen (bv. als ze een liedje zingen of als er een bordje uithangt). Dat brengt je in een bepaalde sfeer en helpt je om helemaal in het verhaal te komen.

Je voelt vanaf de eerste bladzijde mee met Lena, omdat ze lief en ongecompliceerd is, behalve op het vlak van liefde dan. Ook heb je erg met haar te doen, omdat ze veel verprutst door haar eigen stommiteiten.

Dit is echt een feelgood-boek! Misschien een tikkeltje voorspelbaar, maar daardoor niet minder leuk. Het boek is gevuld met hilarische gebeurtenissen waarvan je meteen gaat glimlachen. Petra Hülsmann heeft een zeer aangename schrijfstijl, je vliegt -net als een hommeltje- door het boek.

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page