top of page
  • Laurine

Mijn ideale zondag ❁


Zondag is een heerlijke dag! Het ideale moment om na te genieten van de voorbije week en je alvast voor te bereiden op de aankomende nieuwe week. Laatst viel het me op dat ik eigenlijk een soort vaste routine heb ontwikkeld voor deze dag en het leek me leuk om deze met jullie te delen. Dit is mijn ideale zondag!

❁ Ik hou ervan om de dag rustig te beginnen, zelfs op weekdagen sta ik liever een beetje vroeger op dan dat ik zou uitslapen en me dan als een gek moet haasten. Nee, gun mij 's ochtends liever de tijd om wakker te worden en mijn goed humeur boven te halen. Ik slaap dus nooit echt lang uit, maar op zondag gun ik het mezelf om zonder wekker wakker te worden en dan het liefst door het zonnetje dat door de ramen schijnt, gewekt te worden. Puur genieten is dat!

❁ Ik sta meestal ook niet meteen op, maar lees eerst nog een tijdje. In de week heb ik vaak minder tijd dan ik zou willen om te lezen en daardoor kan ik het weekend extra genieten van deze ontspanningsmomentjes!

❁ Dan is het eindelijk tijd om te ontbijten en het is ook dan pas dat ik mijn gsm bovenhaal. De laatste tijd ben ik weer wat strenger voor mezelf als het op het gebruik van mijn gsm aankomt, zeker 's ochtends en 's avonds. Eerst vond ik het altijd nonsense, want als ik nu graag blogartikels wilde lezen of wilde chatten met iemand, waarom zou ik mezelf dat dan ontzeggen? Maar door juist die momenten van de dag bewust voor mezelf te nemen, merk ik dat ik meer van mijn dag geniet.

❁ Normaal gezien verkies ik altijd een douche boven een bad, maar op een regenachtige zondag kan ik ook echt genieten van een warm bad. Echt een verwen-momentje! Sinds kort heb ik ook zo'n chique houten plank voor over je badkuip waar je spullen kan leggen en daarmee is de tijd die ik in bad spendeer aanzienlijk gestegen. Denk aan een kop warme chocolademelk, heerlijke badschuim en een goed boek en ik ben uren zoet.

❁ Uiteraard moet er op zondag ook gewerkt worden, want school wacht niet. Dus zet ik mij achter mijn bureau met een fijne Spotify playlist en dan gaan, gaan, gaan!

❁ Op zondag hebben we de traditie van te lunchen met pistolets, lekker!

❁ In de namiddag gaan mijn familie en ik vaak wandelen in de natuur. Soms gewoon in de nabije omgeving en op andere dagen kiezen we een nieuwe natuurgebied om te ontdekken. Een fijne manier om te bewegen in de buitenlucht en tegelijkertijd waardevolle tijd die we samen doorbrengen als een familie.

❁ Iets waar ik de hele week naar uitkijk is het avondmenu, want op zondag eten meestal frietjes van de frituur. En als echte Belg vind ik niets zo lekker op deze wereld als dat!

❁ Na het eten probeer ik weer tot rust komen en nog wat tijd voor mezelf te nemen voor een nieuwe hectische week begint. Als ik nog huiswerk heb, dan werk ik daar nog even aan en anders maak ik alvast rugzak en plan mijn taken voor de komende week in.

❁Daarna is het tijd om te oefenen op mijn cello, dat doe ik het liefst 's avonds om even alles te vergeten. Ten slotte lees ik nog een beetje of kijk ik een serie op Netflix. Daarna kruip ik alvast in bed, maar voor ik ga slapen schrijf ik nog even in mijn schriftje waar ik dankbaar voor was die dag. Dat is een goede manier om de dag positief af te sluiten, ik raad het je zeker aan als je moeite hebt met slapen. Tenslotte gaat het licht uit en wacht er een nieuwe week op me.

Hoe ziet jouw ideale zondag eruit?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page