top of page
  • Laurine

Losgelaten | recensie


Met leeftijdgenoten aan het strand wonen, geen ouders, geen toezicht; daar droomt elke tiener wel eens van. Maar is het wel allemaal rozengeur en maneschijn?

Zes tieners gaan samen wonen in een luxe strandhuis aan Venice Beach. Zonder bemoeizuchtige ouders of andere volwassenen. De badboy, het brave meisje, de diva, de ritselaar, de rockbitch en de hacker. Maar hoe verschillend ze zijn, één ding hebben ze in ieder geval gemeen: ze hebben allemaal zo hun geheimen...

Losgelaten is het eerste boek uit de Venice Beach-serie van M.G. Reyes.

Het boek is heel interessant door al de uiteenlopende personages. Je leest telkens vanuit een ander personage en zo kom je soms hier en daar al wat te weten over het leven van de tieners. Maar tegelijkertijd blijven nog vele vragen onbeantwoord en moet je als lezer in het duister tasten.

En dan is er nog Ariana, een geheimzinnig personage waarvan niemand eigenlijk iets weet. Het enige wat zeker is, is dat ze de jongeren in de gaten houd en daarbij hulp krijgt.

Deze tienerfictie is goed gevuld met clichés, maar dat betekent zeker niet dat het een slecht boek is. Reyes weet alles heel mysterieus te houden, wat je als lezer alleen maar nieuwsgieriger maakt. Ze weet telkens een tipje van de sluier te lichten voor ze weer vanuit een ander personage schrijft en je -ongeduldig- moet afwachten.

Het verhaal lijkt misschien niet zo origineel of nieuw door de clichés: de badboy, het brave meisje, ze hebben allemaal geheimen,... Maar de kracht van dit verhaal zit in het samenkomen van al die verhaallijnen. De personages hebben allemaal wel iets met een ander te maken, al weten ze dat zelf soms niet.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van Losgelaten. Er zijn nog veel vragen onbeantwoord en veel mysteries die nog moet ontluiken. Ik ben er helemaal klaar voor om nog eens een avondje heerlijk te lezen.

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page