top of page

The Jungle Book


Vorig weekend bracht ik een bezoekje aan de bioscoop en ging ik The Jungle Book kijken. Een Disney tekenfilm uit 1967 dat in een nieuw jasje werd gestoken. Een prachtige live-action versie van de bekende tekenfilm.

Mensenjong Mowgli (Neel Sethi) groeit op bij een wolvenroedel. Wanneer de angstaanjagende tijger Shere Khan (Idris Elba) Mowgli bedreigt, voelt het kind zich niet langer thuis in de jungle.

Als Mowgli de enige plek die hij kent moet verlaten, begint hij aan een reis op zoek naar zichzelf. In gezelschap van zijn strenge mentor, panter Bagheera (Ben Kingsley), en de zorgeloze beer Baloo (Bill Murray) komt hij onderweg junglebewoners ook tegen die het niet zo goed met hem voorhebben. Kaa (Scarlett Johannsson), probeert het mensenjong te hypnotiseren en koning Louie (Christopher Walken), probeert Mowgli het geheim te laten prijsgeven. Het geheim van de ongrijpbare en dodelijke rode bloem: vuur.

Aangezien de digitale versie al volzet was, keek ik de film in 3D. Iets waar ik achteraf zeker geen spijt van heb gehad. Het maakte de beleving nog net iets echter. Bijna de hele film werd met de computer gecreëerd, maar dat was absoluut niet te merken. Van de prachtige natuur tot de dieren, alles zag er levensecht uit. Ook de kleuren op het beeld waren fantastisch.

Ik heb heel veel respect voor de twaalf-jarige Neel Sethi (Mowgli). Doordat alles met de computer werd ontworpen, moest de jongen het doen met een green screen, een paar poppen en heel veel inlevingsvermogen. In de film zag alles er heel natuurlijk uit.

De nieuwe versie van het verhaal wijkt op veel punten wel af van het de tekenfilm, maar dat vind ik niet erg. Zo is het toch nog verrassend.

The Jungle book bevat minder liedjes dan de tekenfilm, maar de klassiekers als 'Trust in Me' van de slang Kaa, 'I wanna be like you' van Koning Louie en het onmisbare 'The Bare necessities' van Baloo komen nog wel voorbij.

Onlangs verkondigde Disney dat er een vervolg komt op The Jungle Book. Yes! Ondanks dat het nog wel even zal duren, kijk ik er al naar uit.

-xxx-

Hebben jullie The Jungle Book al gezien?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page