top of page
  • Laurine

Been there, done that | Tag


Nog een maand en dan is het alweer zomer. En in de zomer ga ik op reis, ik kijk er heel erg naar uit! Een tag over reizen en vakantie om al even weg te dromen...

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Turkije, Kroatië, Costa Rica, Ijsland, Slovenië (één nachtje), Australië

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

Praag, Canada, Verenigde Staten, Thailand, Schotland, Peru, ... Veel te veel! Er zijn nog nog ontzettend veel plaatsen waar ik heen wil.

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Ik wil wel het liefst in de buurt van water, al dan niet een zee of een rivier ofzo, omdat je dan eens kan zwemmen. Maar ik kan niet hele dagen aan het strand liggen, ik doe ook graag iets op vakantie. De natuur en dergelijke ontdekken.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?

Australië (al ben ik er al verschillende keren geweest), het is echt een land waar ik telkens weer naar terug wil. Ook wil ik nog eens terug naar Costa Rica en Ijsland. Prachtige natuur hebben ze daar!

Met wie ga je meestal op reis?

Met mijn ouders en mijn broer.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

Mijn familie en vrienden, boeken, touw, medicijnen, zakmes, ...

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?

Ja, in de paasvakantie ging ik naar Volendam en Texel.

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?

Een zonvakantie. Zeker weten.

Wat is jouw leukste vakantieherinnering?

Ik heb al zoveel leuke dingen gedaan, dat het echt moeilijk is om iets uit te kiezen. Wat zeker één van de coolste dingen is die ik gedaan heb, is snorkelen in het Great Barrier Reef vorig jaar. Zwemmen in het zonnetje tussen het prachtige koraal en al de kleurrijke vissen. Het was een ongelooflijk mooie ervaring, dat ik nooit zal vergeten.

Wat is je minst leuke vakantieherinnering?

Vorige zomer was mijn reistas vermist toen ik op de luchthaven aan kwam in Australië. Het was een vlucht met een overstap in Abu Dhabi en mijn koffer was daar achtergebleven. Pas na vier dagen had ik mijn tas terug, maar ik was blij dat hij weer terecht was. De les die ik toen leerde? Neem altijd een extra paar kleren mee in je handbagage.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?

Ik ga met mijn familie naar Oostenrijk en in augustus ga ik op kamp met vriendinnen naar Italië. Ik ben in beide landen nog niet geweest, dus ik ben heel nieuwsgierig en ik kijk er erg naar uit.

Door deze tag ben ik al helemaal in vakantiestemming! Helaas eerst nog examens en daarna genieten van vakantie... Naar waar gaan jullie op vakantie dit jaar?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page