top of page
  • Laurine

De kroon | recensie


Na een hele reeks van wondermooie sprookjesachtige boeken is dit nu echt het allerlaatste deel van de Selection-reeks. Hier is mijn recensie over De Kroon van Kiera Cass.

*Deze post is misschien moeilijk te volgen als je niet bekend bent met de boekenreeks*

Twintig jaar zijn verstreken sinds America Singer en prins Maxon verliefd werden. Nu is hun dochter Eadlyn de eerste prinses die haar eigen Selectie houdt.

Eadlyn begon de Selectie net leuk te vinden, toen haar broer Ahren in het geheim naar zijn geliefde vertrok en haar moeder America een hartaanval kreeg. Haar vader zit dag en nacht aan het bed van zijn vrouw en daarom is Eadlyn vanaf nu verantwoordelijk voor het bestuur van Ilea. Een grote verantwoordelijkheid die veel tijd en energie opeist. Toch laat Eadlyn haar Selectie doorgaan. Ze vindt het fijn om de zes overgebleven kandidaten om zich heen te hebben, al betwijfelt ze of een van hen de ware liefde is. Maar soms word je verrast door je eigen hart...

Eadlyn moet een keuze maken die moeilijker - en belangrijker - is dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.

Ik geniet altijd ontzettend veel van deze boeken, omdat ze zo vlot geschreven zijn. Je vliegt echt door het boek. Door de beeldende schrijfstijl voelt het ondertussen na al de boeken alsof ik zelf al in het Ilea geweest ben.

Als je eens goed wil ontspannen en al het andere in de wereld vergeten, moet je dit boek vastpakken.

Het plot was een mix van een beetje voorspelbaarheid en onverwachte wendingen. Ik vond het jammer dat ik al van ver kon zien aankomen voor wie Eadlyn op het einde koos. Gelukkig liet Kiera Cass mij niet in de steek en wist ze de lezers te verrassen met andere elementen. Daardoor was ik alsnog tevreden met het plot, al moet ik eerlijk zeggen dat dit boek minder spannend was dan bijvoorbeeld The One. Ik dnek dat het allerlaatste boek iets meer had kunnen knallen.

Na het lezen van dit romantisch en sprookjesachtig boek blijf je met een gelukzalige glimlach op je gezicht achter. Het is een vrolijk boek, wat ik elke romanticus kan aanraden.

Hebben jullie al een een boek van Kiera Cass gelezen?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page