top of page
  • Laurine

Juni | favorieten


Juni was een ontzettend drukke maand voor mij. Ik moest hard studeren voor mijn examens en daar kroop heel wat tijd in. In die periode was ik ook te gestresseerd en te vermoeid om me er toe aan te zetten om te bloggen. Nu mijn batterijtjes weer terug aan het opladen zijn wil ik graag mijn favorieten van deze maand met jullie delen.

- Alice in Wonderland: Through the looking glass

Ik bracht deze maand, samen met een vriendin, een bezoekje aan de cinema om de allernieuwste Disney film. Een prachtig vervolg op de bekende film met Mia Wasikowska (als Alice), Johnny Depp (als de hoedenmaker), Helena Bonham Carter (als de hartenkoniging) en vele andere topacteurs. Het begin was niet geweldig, maar naarmate hij vorderde werd hij steeds beter.

- Dans van schaduwen

Het boek van deze maand is Dans van schaduwen van Yelena Black. Het was al even geleden dat ik nog eens zo erg in een boek kon opgaan. Ondanks dat het hoofdpersonage vaak een beetje té naïf dan in werkelijkheid zou zijn, kan je je goed inleven. Yelena weet je echt naar een andere wereld te brengen met haar boek. Het boek bevat een vleugje paranormaal, wat het geheel nog spannender maakt. Je wordt telkens weer geprikkeld om verder te lezen, wat het boek erg verslavend maakt.

- Toneel

Eind november heb ik weer het geluk om mee te mogen spelen in de jaarlijkse toneelvoorstellingen. Dit jaar brengen we een stuk voor kinderen: Winterslaap van Heleen Verburg. We hadden deze maand een eerste bijeenkomst met al wat handige richtlijnen. We gingen ook met een aantal van de toneelvereniging bowlen en dat was super gezellig! Ook al was ik er niet zo erg goed in...

Ik ben ontzettend enthousiast om weer aan de slag te gaan met acteren. De repetities zullen de komende maanden wat van mijn tijd opslorpen, maar dat vind ik helemaal niet erg.

- Rok

Ik kocht een prachtig roestkleurig rokje van Vero Moda deze maand! Het komt tot net boven de knie. Het zwiert en beweegt losjes mee met al je bewegingen, dat oogt lekker vrolijk. Een groot pluspunt aan deze rok is dat hij zakken heeft!

- On Life

Femke van Younique blog hield afgelopen maand een winactie op haar blog. De prijs? Het allernieuwste boek van Anna Nooshin; On Life. Ik had het geluk om een van de winnaars te zijn. Ik was onbeschrijfelijk blij toen ik het pakketje in handen had! On Life is van formaat wat kleiner dan haar vorig succesvol lifestyle boek: On Top, maar er is meer dan genoeg om te lezen. Anna is zo'n inspirerende vrouw. I love her! De uitwerking van het boek is trouwens prachtig!

- De Leesfabriek

Ik kan jullie met trots vertellen dat deze maand mijn eerste recensies online kwamen op de website van De Leesfabriek. Het was even wachten, maar nu kunnen jullie mijn recensies over The Cage en Landline op hun website lezen. Breng zeker een bezoekje aan de site als je opzoek bent naar recensies over een bepaald boek, er zijn meer dan 1000 recensies te vinden.

Ziezo dat waren weer mijn favorieten van deze maand. Ik ben ongelooflijk blij dat de vakantie nu officieel begonnen is, al is het weer niet geweldig. Dit weekend wordt het maar 16°C... Brrr... Gelukkig vertrek ik bijna op vakantie! Ik ga eerst naar Oostenrijk en dan net over de grens in Italië. Ik kijk er erg naar uit, aangezien de temperaturen daar wat hoger liggen. Als iemand nog tips heeft voor dingen die ik moet gezien hebben, laat het in de comments achter!

Gaan jullie op vakantie deze zomer? En naar waar?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page