top of page
  • Laurine

Wish to read


Er zijn heel wat boeken die ik zeker nog een keer wil lezen en dus op mijn wish-to-read-list staan. Nu het eindelijk vakantie is, heb ik ook daadwerkelijk tijd om deze boeken te lezen. Aangezien mijn lijstje erg lang is, deel ik vandaag welke boeken mee in mijn reiskoffer gaan.

❁ On Life - Anna Nooshin

Ik sprak er ook al over in mijn juni favorieten blogpost. Na haar succesvol eerste boek: On Top, bracht Anna Nooshin een tweede lifestyleboek uit. En het is geweldig, heel erg inspirerend!

In On Life gaat Anna in gesprek met met inspirerende mensen die het dichtst bij haar staan. Ook geeft ze antwoorden op vragen die haar het meest worden gesteld over fashion, beauty en reizen. Je leert haar nóg beter kennen. Met haar moeder bespreekt ze uitgebreid hun vlucht uit Iran en de impact die dat heeft gehad. Ook komen haar beste vriendinnen en vriend aan het woord en vertellen over hun leven met Anna.

Met Anna's open en eerlijke inzichten laat ze vooral zien dat geen droom te hoog gegrepen is en dat het ontdekken van je eigen stijl niet alleen over mode gaat, maar een manier is om jezelf te vinden.

❁ Dromen - Sara Zonneveldt

Dit boek is volgens mij een luchtig, vrolijk liefdesverhaal. Het is geschreven door de vijftienjarige Sara, maar ik heb het eerst iets van haar gelezen op Wattpad. Ze schrijft al een hele tijd verschillende geweldige verhalen op dit online schrijversplatform en dus toen ze haar eerste boek uitbracht moest ik het wel in huis halen. Ze bewijst dat je je dromen kan waarmaken op eender welke leeftijd! Hier vind je haar op Wattpad.

Er is één ding dat Lucy het allerliefst wil en dat is de wereld rondreizen. Er is één ding dat Lucy's ouders het allerliefst willen en dat is dat Lucy hun café overneemt. Er is één ding dat zeker is en dat is dat een anonieme brief Lucy's hele leven op zijn kop zet.

In zijn brief moedigt de schrijver Lucy aan om haar dromen waar te maken. Samen met haar beste vriendin Karen besluit ze hem te gaan zoeken. En dan zijn er ondertussen ook nog leuke jongens, feestjes en lijken haar ouders iets voor haar achter te houden...

❁ We keken allemaal op - Tommy Wallach

Ik had het boek al verschillende keren vastgenomen in de boekhandel, maar twijfelde telkens of ik het zou meenemen. Het trok mijn aandacht elke keer weer, dus besloot ik om het mee te nemen.

Wat doe je als je weet dat de aarde over twee maanden kan vergaan?

Eliza, Peter, Anita en Andy zitten in het laatste jaar van high school en hebben heel verschillende ideeën over het leven, de liefde, vriendschap en de toekomst. Maar al die verschillen doen er opeens niet meer toe als er een komeet ontdekt wordt die de aarde snel nadert. De kans dat de wereld vernietigd zal worden is ongeveer vijfenzestig procent. Iedereen heeft nog twee maanden om wat van het leven te maken. Twee maanden om écht te leven.

❁ Laat mijn hand niet los - Michel Bussi

Voor als ik zin heb in een spannende literaire thriller.

Liane en Martial hebben een droomvakantie op het prachtige eiland Réunion met hun zesjarige dochtertje Sofa. Op een middag gaat Liane even naar hun kamer, maar ze komt niet meer terug. Als Martial naar boven gaat om te kijken waar ze blijft, ziet hij dat de kamer doorzocht is, zijn vrouw en al haar kleren zijn verdwenen en overal bloed ligt. Hoewel Martial in eerste instantie met de politie meewerkt, slaat hij binnen vierentwintig uur met zijn dochtertje op de vlucht. In plaats van gekwetste echtgenoot is hij nu hoofdverdachte. Zo begint een klopjacht zoals Réunion nog nooit heeft meegemaakt. Heeft Martial zijn vrouw vermoord of is hij slachtoffer van een vooropgezet plan? Want het is niet de eerste keer dat Martial op het eiland is. Het verleden komt gevaarlijk dichtbij ...

❁ De 5de golf - Rick Yancey

Dit is volgens mij een ongelooflijk spannend science-fiction boek, althans dat hoop ik. Het ziet erg veelbelovend uit. En na dat ik het gelezen heb kan ik de film gaan kijken, want hij is sinds kort verfilmd met Chloë Grace Mortez en Nick Robinson.

De 1ste golf: de wereld wordt gehuld in duisternis

De 2de golf: als je geluk hebt weet je te ontsnappen

De 3de golf: als je pech hebt overleef je

De 4de golf: er geldt nog maar één regel - vertrouw niemand

Nu de vijfde golf eraan komt, is Cassie op de vlucht - voor Hen, de wezens die er menselijk uitzien maar het niet zijn. Zij die het land doorkruisen om eenieder te vermoorden die ze tegenkomen. Cassie gelooft dat er maar één manier is om te overleven: door alleen te blijven. Maar dan ontmoet ze Evan Walker, de verleidelijke en mysterieuse vreemdeling die haar enige hoop is om haar vijfjarige broertje te helpen bevrijden, én haar enige hoop om zelf te overleven. Maar Cassie moet kiezen tussen vertrouwen en wanhoop, tussen verzet of overgave. Tussen leven...en dood.

Ziezo, deze vijf boeken wil ik deze vakantie zeker nog lezen. Hebben jullie nog goede boekentips voor de vakantie?

-xxx-

Disclaimer:

Al de foto's in deze blogpost zijn door mijzelf gemaakt en mogen dan ook niet zonder mijn toestemming gebruikt worden.

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page