top of page
  • Laurine

Hotspot | Trauttmansdorff Gardens


Ik ben nog maar pas terug van mijn vakantie in Oostenrijk en Italië. Het was een heel andere vakantie dan ik gewoon was, aangezien het voornamelijk bestond uit wandelen in de bergen. Meestal als mijn familie en ik wandelen op vakantie is het aan het strand of in een regenwoud, dus dit was toch even iets anders. Maar we hebben ook af en toe andere dingen gedaan, zoals de The Gardens of Trauttmansdorff Castle (wat een lange naam!) bezoeken. Deze tuinen zijn gelegen in Merano, Zuid-Tirol in Italië. Het is echt een aanrader! Wat ben ik blij dat we dat we deze wondermooie hotspot bezochten.

Je moet zeker genoeg tijd uitrekken voor de tuinen. We hebben er wel 4 uur rondgelopen en we hadden het meeste gezien (maar zeker niet alles). Het is echt gigantisch! En oh zo mooi aangelegd!

Er is ook een hele hoop te doen tijdens de wandelingen. Je kan tussen mozaïk rotsen wandelen (foto links boven) -iets wat ik zelf niet gedaan heb (ik zei toch dat het groot was?)- , je kan een kleine volière bezoeken met papegaaien (rechts boven), muziek maken met verschillende houtsoorten (links onder) en een glazen huis bezoeken met allerlei exotische en tropische planten (rechts onder). Binnen in dat glazen huis hebben ze ook kijkkasten waarin verschillende insecten zitten. Zoals mieren, kevers, wandelende takken,... Desondanks ik de kriebels krijg van al die beestjes, was het wel erg interessant.

Op verschillende plaatsen in het park zijn uitkijkpunten, waar je prachtige panorama uitzichten als deze kan bewonderen. Het kasteel dat je op de foto ziet was ooit van een voormalige koningin Sissi, die begon met het aanleggen van deze tuinen.

Ze organiseren ook geregeld evenementen in de tuinen. Zoals live muziek optredens hier op de foto's. Ziet het er niet prachtig uit?

Heb jij deze tuinen al ooit eens bezocht? Of ken je nog andere leuke hotspots in Noord-Italië, laat het dan zeker weten in de comments!

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page