top of page
  • Laurine

Dromen | recensie


Ik heb ontzettend veel bewondering voor Sara Zonneveldt. Ze heeft mijn leeftijd en bracht dit voorjaar haar eerste boek uit! Iets waar ik alleen maar van kan dromen, maar ze verdiend het echt. Sara schrijft ook al jaren op Wattpad onder de naam SaraBookz en zo kwam ik voor het eerst in contact met haar schrijfsels en meteen was ik verkocht. Dus zodra ik haar boek Dromen in de winkel zag liggen, moest ik het wel meenemen.

Er is één ding dat Lucy het allerliefst wil en dat is de wereld rondreizen. Er is één ding dat Lucy's ouders het allerliefst willen en dat is dat Lucy hun café overneemt. Er is één ding dat zeker is en dat is dat een anonieme brief Lucy's hele leven op zijn kop zet.

In zijn brief moedigt de schrijver Lucy aan om haar dromen waar te maken. Samen met haar beste vriendin Karen besluit ze hem te gaan zoeken. En dan zijn er ondertussen ook nog leuke jongens, feestjes en lijken haar ouders iets voor haar achter te houden...

Dit boek heeft een prachtige boodschap voor elke tiener: volg je dromen en laat niemand je iets anders wijsmaken. Doorheen het boek twijfelt Lucy aan haar dromen, doordat haar ouders haar proberen te overtuigen dat het beter is om te thuis blijven. Dat is de rode draad door het verhaal, daarbij komen geheimen, vriendschap en liefde aan bod.

Het verhaal bevatte vele leuke en originele scènes, waar ik erg van genoten heb. Ook de personages voelen levensecht aan en zijn goed uitgewerkt. Wat mij wel teleurstelde in dit boek was de voorspelbaarheid. Ik zag veel dingen al van ver aankomen en dat vond ik erg jammer. Zo ben ik Sara's boeken niet gewend, dus ik hoop dat dit een eenmalig iets was.

Al bij al is dit een luchtig boek dat je vlot leest en waar je kan van genieten als je zin hebt om middagje in de tuin te lezen. En een heel belangrijke boodschap in zich schuilhoudt.

Welk boek lezen jullie wel graag eens op een middag in de tuin?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page