top of page
  • Laurine

7 tips om meer water te drinken


We hebben het allemaal al talrijke keren gehoord, dat je zeker voldoende water moet drinken. Als volwassene wel 1,5 l tot 2l per dag (zeker acht glazen). Al weten we dat allemaal wel, komen velen -inclusief mezelf- maar zelden aan deze hoeveelheid. Omdat water drinken voor tientallen redenen goed is, was een van mijn nieuwjaarsvoornemens: meer water te drinken. Vandaag deel ik mijn tips met jullie.

1. Zet een glas water op je bureau als je aan het werk bent. Je zal het ten eerste zien staan en dan herinner je dat je moet drinken, ten tweede moet je niet telkens opstaan en je werk onderbreken.

2. Drink als eerste 's ochtends een glas water en drink een glas voor je in je bed kruipt. Zet desnoods een flesje op je nachtkastje zodat je het niet vergeet.

3. Drink voor elk glas frisdrank, elk glas alcohol, elke kop koffie een glas water. Deze dranken zijn vochtafdrijvend en frisdrank lest je dorst niet echt. Water bevat ook geen calorieën, als dat geen pluspunt is!

4. Neem een drinkbus mee in je handtas of rugzak zodat je altijd en overal water bij de hand hebt.

5. Drink aan het begin van de maaltijd altijd één of twee glazen water. Je bent gehydrateerd en je zal je sneller voldaan voelen.

6. Als je iemand bent die het gewoon altijd vergeet om drinken, kan je elk uur een reminder instellen op je telefoon.

7. Iets wat mij echt geholpen heeft in het begin was de app: Plant nanny. Telkens wanneer je een glas water drinkt, geef je dat in op de app en zo groeit je plantje. Als je te weinig drinkt gaat je plantje dood, zo simpel is het. Het klinkt misschien onnozel, maar het werkt wel. Ook Waterlogged is bij veel mensen populair.

Drink jij veel water?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page