top of page
  • Laurine

Juli | favorieten


De vakantie is al weer halverwege! Wat vliegt de tijd toch weer voorbij. Deze maand bezocht ik het balkon van Romeo en Julia, las ik heel veel boeken, kocht ik mijn allereerste smartphone en nog veel meer!

- Vakantie

Eerst en vooral vakantie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt wel nood aan had, dus des te meer dat ik er nu van geniet. Dit jaar brachten mijn familie onze vakantie voor één weekje door in Oostenrijk en één weekje net over de grens in Italië. We hebben voornamelijk in de bergen gewandeld, maar in Italië bezochten we ook Verona en Bolzano. Ik zag voor het eerst in mijn leven marmotjes en we bezochten een amfitheater. Ook bezochten we het 'zogenaamde' balkon van Romeo en Julia.

- Mineraal

Wat jullie waarschijnlijk niet weten is dat ik een enorme liefde heb voor stenen en mineralen. En ik droomde al lang van een halve steen met dan binnenin kristallen en dergelijke in. Nu we in Italië waren, greep ik mijn kans en voegde deze aan mijn collectie toe. De mijne bevat amethist, verschillende soorten quarz en bergkristal. Heel gelukkig mee!

- Dromen

Op naar de boeken nu! Het eerste boek is Dromen van Sara Zonneveldt.

Er is één ding dat Lucy het allerliefst wil en dat is de wereld rondreizen.

Er is één ding dat Lucy's ouders het allerliefst willen en dat is dat Lucy hun café overneemt.

Er is één ding dat zeker is en dat is dat een anonieme brief Lucy's hele leven op zijn kop zet.In zijn brief moedigt de schrijver Lucy aan om haar dromen waar te maken. Samen met haar beste vriendin Karen besluit ze hem te gaan zoeken. En dan zijn er ondertussen ook nog leuke jongens, feestjes en lijken haar ouders iets voor haar achter te houden...

Mijn recensie over dit boek vind je hier.

- De Vijfde Golf Mijn recensie over dit boek is binnenkort te vinden op de site van De Leesfabriek.

Nu de vijfde golf eraan komt, is Cassie op de vlucht – voor Hen, de wezens die er menselijk uitzien maar het niet zijn. Zij die het land doorkruisen om eenieder te vermoorden die ze tegenkomen. Cassie gelooft dat er maar één manier is om te overleven: door alleen te blijven. Maar dan ontmoet ze Evan Walker, de verleidelijke en mysterieuze vreemdeling die haar enige hoop is om haar vijfjarige broertje te helpen bevrijden. En haar enige hoop om zelf te overleven. Maar Cassie moet kiezen tussen vertrouwen en wanhoop, tussen verzet of overgave. Tussen leven... en dood.

- De Jacht

Na hun mislukte ontsnappingspoging zijn Cora, Lucky en Mali gedegradeerd naar het laagste niveau van gevangenschap. Ze worden samen met wilde dieren en ander menselijk uitschot in een safari-achtige omgeving geplaatst. Daar moeten ze nieuwe Kindred dienen en nieuwe regels volgen. Ondertussen zijn Nok en Rolf verplaatst naar een gigantisch poppenhuis, waar ze dag en nacht geobserveerd worden door Verwanten-wetenschappers die geïnteresseerd zijn in Noks zwangerschap. En Leon, de enige die daadwerkelijk ontsnapt is, heeft een team gevormd met schurkachtige zwartemarkthandelaren. Gescheiden van elkaar proberen ze in leven te blijven, terwijl ze constant in de gaten worden gehouden. Als Cassian in het geheim aanbiedt om Cora's psychische vaardigheden te ontwikkelen, moet Cora razendsnel beslissen of ze hem nog durft te vertrouwen of dat ze liever zelf haar vrijheid afdwingt.

- Smartphone

En dan hetgeen waar ik misschien wel het meest enthousiast over ben: ik heb mijn eerste smartphone aangeschaft.

Ik heb er een hele tijd mee gewacht aangezien ik het niet echt nodig vond, maar je kan tegenwoordig moeilijk zonder.

Ik heb een samsung galaxy A3 gekocht. Ik vind het een heel mooi en slank model en ben er erg tevreden over. Het is hier en daar nog wel wat aanpassen en ik ben nog op zoek naar een stevig hoesje, maar ik ben er heel dankbaar voor!

En zo was juli ook alweer voorbij... Het was een geweldige maand en ik hoop dat augustus ook zo wordt! Ik ben ook heel blij dat ik weer meer aan het bloggen ben dan de afgelopen twee maanden. Ik heb even in een klein dipje gezeten, maar ik ben er aan het uitklimmen.

Wat zijn jullie nog van plan te doen in augustus?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page