top of page
  • Laurine

Een gedichtje uit de oude doos


Onlangs vond ik op mijn computer een gedichtje terug van toen ik 12/13 jaar was. Indertijd was het een schoolopdracht geweest voor Nederlands. We moesten een afbeelding van een schilderij zoeken dat we mooi vonden en aan de hand daarvan moesten we een gedicht maken. Het leek me een leuk idee om dit gedichtje vandaag met jullie te delen.

Het kunstwerk is gemaakt in de 19de eeuw door William Turner.

● Een leven rond het meer ●

Terwijl de zon hoog aan de hemel klimt

en de bergen door de wolken boren,

weerspiegelen de eerste zonnestralen op het

hemelsblauwe meer.

De woorden van de mensen

dwalen rond over de waterplas.

De dauwdruppels rollen

over het groene mos op de bergen.

Een regen van herinneringen

druppelt één voor één neer;

Vader snijdt de kalkoen op kerstavond,

versgebakken koekjes en een tas heerlijke bessenthee

iedere zondag bij oma.

Het liefst zou ik met een bootje

zo het verleden weer in varen

en alles opnieuw beleven.

-------

Wat vinden jullie ervan? Persoonlijk vind ik het niet mijn beste gedichtje, maar ik vind het wel fijn dat het gebaseerd is op een schilderij. Als jullie dit leuk vinden wil ik in de toekomst wel meer gedichtjes en dergelijke met jullie delen.

Hopelijk hebben jullie een fijne dag!

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page