top of page
  • Laurine

Over leven en overleven


Ik had nooit verwacht dat ik hierover zou schrijven, maar het leven zit vol verrassingen. Zo had ik nooit kunnen denken toen ik op een van de laatste dagen van mijn vakantie in Argentinië een trektocht in de bergen ging maken, ik het bijna niet meer terug naar beneden zou halen.

 

De harde wind bijt vurig in mijn gezicht Het onheilspellende geluid van alles dat kleppert en wappert doet me verstijven Haren die als kleine mesjes in mijn gezicht snijden bij iedere windstoot De smaak van zand vult mijn mond Woorden uit een rauwe keel die verloren gaan in het kabaal van de storm Angst en levensdrang boren mijn voeten stevig in de grond Zolang ik maar overeind blijf...

 

Het volledige verhaal van wat er die dag gebeurd is, ga ik vandaag niet delen. Want mijn doel met deze blogpost is ook zeker niet om een sensationeel verhaal te brengen, in plaats daarvan wil ik graag een boodschap met jullie delen. Hoe dan ook, hier is wat er die dag gebeurde in een notendop: mijn familie en ik waren op vakantie in Argentinië en op een van de laatste dagen van de reis stond een trektocht door de bergen gepland. Onverwacht is er onvoorstelbaar harde wind (ook wel Zonda Wind genoemd) komen opzetten en door een inschattingsfout van onze gids kwamen we vast te zitten op de top van een berg in dat noodweer. Om een lang verhaal kort te maken: het heeft ons allemaal bloed, zweet en tranen gekost (letterlijk!), maar uiteindelijk zijn we allemaal weer veilig beneden geraakt en hebben we deze levensbedreigende situatie overleefd. Toevallig vertelde een vriend me onlangs dat ik moest genieten, want dat we uiteindelijk maar één keer leven. Ik ging er destijds heel luchtig over, maar vandaag wil ik de kans aangrijpen om zijn boodschap met jullie te delen. Geniet van de zomer en geniet van je leven. Zorg dat je iedere ochtend iets hebt dat je motiveert om de dag te beginnen. En terwijl je dat doet, heb jezelf dan lief en heb vertrouwen. Want als er één ding is dat ik heb geleerd daar boven op die rots, dan is het wel dat we veel sterker zijn dan dat we zelf vaak denken. Er was een moment waarop ik dacht dat ik nooit meer weg zou geraken van die bergtop, maar dat is me wel gelukt door simpelweg niet op te geven. Dus, geniet en geef de moed niet op.

Welke strijd je ook moet leveren, je kan het aan!

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page