top of page
  • Laurine

Mijn 5 favoriete series


Het is weer herfst en dat betekent dat we weer hele weekenden binnen spenderen, terwijl het buiten hard waait. Maar niet getreurd want er er zijn genoeg leuke dingen te doen! En wie zit er nu niet graag met een dekentje en een warme tas chocolademelk een serie te kijken? Vandaag deel ik mijn favoriete series van dit moment met jullie!

1. Once Upon A Time

Het verhaal gaat over een vervloekt stadje in Maine waar sprookjesfiguren gevangen zitten zonder happy ending. Wie zij werkelijk zijn, weten zij niet. Hun enige hoop is Emma Swan, de dochter van Snow White en Prince Charming. Zij is namelijk de uitverkorene om de vloek te verbreken. Ik was vorig jaar begonnen met het kijken van Once Upon A Time, maar dan verwaterde dat een beetje. Ondertussen ben ik weer terug gestart en ik ben weer helemaal verslaafd. ;)

2. The Mysteries of Laura

De televisieserie volgt het leven van Laura Diamond, rechercheur van de afdeling moordzaken van de NYPD. Zij heeft haar handen vol aan haar werk als rechercheur en als alleenstaande moeder van een chaotische tweeling. Op haar werk moet zij werken onder hoofdrechercheur Jake Broderick, tevens Laura's ex-man. Dit veroorzaakt regelmatig spanningen en af en toe wat geflirt tussen hen beiden. Een detective serie met een hoog girl-power gehalte!

3. Pretty Little Liars

Deze serie is gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Sara Shepard en volgt de levens van vier vriendinnen in het fictieve stadje Rosewood. Aria, Emily, Hanna en Spencer zijn samen met hun Queen Bee Alison onafscheidelijk. Als Alison op een avond plotseling verdwijnt, valt de groep uit elkaar. Een jaar later ontvangen Aria, Hanna, Spencer en Emily vreemde berichten van iemand die zichzelf 'A' noemt. A weet al hun geheimen en dreigt om hun levens tot een ware hel te maken. Terwijl ze proberen om een zo normaal mogelijk leven te leiden, ontrafelen ze steeds meer over Alisons mysterieuze verdwijning en zetten ze alles op alles om A te ontmaskeren.

Dit is zonder twijfel mijn favoriete serie! Drama, liefde, leugens en heel veel spanning, wat wil je nog meer? Het is alles wat je verlangt van een show en nog veel meer! De show bevat 7 seizoenen en april 2017 komt het allerlaatste (*snik, snik*) seizoen 7b uit. Ik enige wat ik kan zeggen is: kijken! You'll love it!

4. Forever

Dr. Henry Morgan is een lijkschouwer in New York City, die de lichamen voor strafzaken van de politie moet bestuderen. Hijzelf is onsterfelijk en leeft al 200 jaar. Elke keer dat hij zou moeten sterven, verdwijnt hij en duikt hij onmiddellijk naakt terug op in nabijgelegen water. Ook heeft hij het uiterlijk van iemand van 35 jaar en veroudert dus niet. Henry probeert zijn onsterfelijkheid geheim te houden. De enige die weet dat hij onsterfelijk is, is zijn geadopteerde zoon Abe. Wanneer Henry wordt gestalkt door Adam, blijkt deze zijn geheim te weten. Adam is zelf ook onsterfelijk en beweert al 2000 jaar oud te zijn.

Voor alle detective-fans is dit de ideale serie! Helaas is de show geannuleerd na één seizoen, desondanks zeker de moeite waard om te kijken.

5. New Girl

Hoe zou het zijn om met drie mannen samen te wonen? De sukkelige maar schattige Jess is op zoek naar een nieuwe woning nadat ze haar vriend betrapt met een ander meisje. Ze komt te wonen in een appartement met drie vrijgezelle mannen: barman Nick, basketballer Winston en vrouwenversierder Schmidt. Maar dat is nog maar het begin van een heel avontuur, want hilarische en ongemakkelijke situaties zijn onvermijdelijk.

Deze serie kijk ik nog maar sinds kort, maar ik ben er heel enthousiast over! Het is grappig, het is ontspannend en het bevat heel veel drama. Heerlijk voor een meidenavond!

Hopelijk heb ik jullie enkele nieuwe ideeën gegeven om je herfst- en winteravonden op de bank door te komen. Kende jij al één van deze series of heb je zelf goede tips? Deel het dan zeker in de comments!

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page