top of page
  • Laurine

11 Tips om te ontspannen


Het is eind november en dat betekent dat de examens weer voor de deur staan. Hierbij gaat gaat traditiegetrouw een heleboel stress mee gepaard en daarom is het ook erg belangrijk dat je naast al dat leren ook voldoende ontspant. Vandaag deel ik ... dingen die je kan doen om te ontspannen en al die stress even te vergeten!

COMFORTABELE KLEDIJ

Of het nu je pyjama, onesie of joggingbroek is, comfortabele kledij is een must!

MUZIEK LUISTEREN

Een van mijn persoonlijke favorieten om te ontspannen! Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de hele dag door muziek luister...

IETS WARM DRINKEN

Thee, koffie, chocolademelk,... Nog een essential om in de juiste mood te komen! En daar mag natuurlijk ook iets lekkers om op te knabbelen bij zijn. ;)

LEZEN

Kies een goed boek uit (liefst iets simpels, zodat je hersenen even rust krijgen), ga lekker op je bed zitten en sluit je even af van de buitenwereld! Of je nu iets romantisch of grappigs of spannends kiest maat niet uit, vergeet even al het andere in de wereld en geniet van een goed boek!

KAARSEN AANSTEKEN

Kaarsen zorgen altijd voor een gezellige en knusse sfeer, ideaal als je even wil relaxen.

BREIEN

Breien, haken, ... Niet iedereen kan het, maar ik heb het geluk gehad dat ik het leerde op de basisschool en nu kan ik er zo van genieten. Het klinkt misschien een beetje ouderwets allemaal, maar als je het beheerst, hoef je er niet bij na te denken. Een leuke bonus dat je er later een leuke trui of sjaal aan overhoudt! En voor iedereen die het niet kan, is het misschien een leuk idee om het eens te proberen.

FILM OF SERIE KIJKEN

Iedereen kan er wel van genieten om een avondje voor de tv te hangen met een zak chips. Verstand op nul en kijken maar.

TEKENEN/KLEUREN

Tegenwoordig vind je overal kleurboeken voor volwassen en niet zonder reden! Tekenen lijkt me ook heel ontspannend, helaas ben ik niet gezegend met een tekentalent en ik waag me er dan ook meestal niet meer aan. ;)

EEN PRAATJE MAKEN

Wat is er gezelliger dan met je moeder, vriendinnen een gezellig babbeltje te doen? Even bijpraten met iemand die je graag hebt kan ontzettend goed doen.

EVEN NAAR BUITEN

's Avonds een fietstochtje of een wandeling maken, kan ongelooflijk veel deugd doen! Een beetje frisse buitenlucht kan nooit kwaad. (De foto hierboven is trouwens getrokken tijdens zo'n fietstochtje).

SCHRIJVEN

Voor mij het ultieme ontspanningsmiddel! Ik doe niets liever dan schrijven! Zowel online als in een schriftje, ik haal er zoveel voldoening uit!

Ziezo dit waren enkele tips om te ontspannen! Wat doen jullie zoal als jullie willen ontspannen?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page