top of page
  • Laurine

6 Simpele tips om een nieuwe start te maken


Langzaam aan begint het nieuwe jaar te naderen en dan gaat iedereen altijd nadenken over de veranderingen in hun leven. Het nieuwe jaar vormt namelijk het ideale moment om een frisse wind door je leven te laten waaien. Maar hoe doe je dat nu precies? Ik deel vandaag zes simpele tips waarmee jij succesvol een nieuwe start kan maken.

NIEUWE ACHTERGROND VOOR JE BUREAUBLAD

Wat voor mij altijd werkt om een frisse wind te laten waaien is om de achtergrond van je computer te veranderen. Van een rustgevend landschap tot een motiverende quote, het al maar net wat je nodig hebt.

BED OPMAKEN

Als je een nieuwe start wilt maken, moet je klein beginnen. Door 's ochtends je bed op te maken, begin je de dag alvast goed. En bovendien ben je dan meteen productief ingesteld voor de rest van de dag.

KAMER OPRUIMEN

Net zoals het vorige puntje begint een opgeruimd hoofd met een opgeruimde omgeving. Ik kan altijd beter nadenken als de fysieke chaos rondom mij verdwenen is. Daarbij is het meteen het goede moment om eens kritisch naar je spullen te kijken. Wat kan blijven, wat kan weg en wat heeft een nieuw plekje nodig? En wie weet wat voor goede ideeën je nog opdoet tijdens het opruimen.

NIEUWE PLAYLIST

Een nieuwe start vraagt om muziek om je in de juiste stemming te brengen. Zelf maak ik iedere maand een nieuwe afspeellijst aan met de liedjes die op dat moment bij mijn stemming passen.

SCHRIJF JE DOELEN OP

Als je een nieuwe start wilt maken is het handig om een duidelijk beeld te schetsen van de dingen die je wil veranderen. Door die op te schrijven heb je een visuele reminder van je doelen. Weet je niet goed hoe je hieraan moet beginnen? MuchelleB deelt op haar YouTube kanaal een vierdelige videoserie ondersteund door worksheets om je te helpen een intentioneel om te gaan met je leven.

BESPREEK HET MET ANDEREN

Door je intenties met anderen te overleggen, zijn er enerzijds andere mensen die je kunnen helpen om je doelen te bereiken en anderzijds mensen die je aan je woord kunnen houden. Dit kan als een stok achter de deur werken om je echt actie te ondernemen en een nieuwe start te maken.

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page