top of page
  • Laurine

Bijna Kerstmis | Tag


Ik kan het niet geloven, maar het is al bijna Kerstmis! Om helemaal in de kerstsfeer te komen, vulde ik vandaag de 'Bijna Kerstmis tag' in.

Hoeveel dagen tot kerst? Nog exact 14 dagen, binnen twee weken is het al Kerstmis!

Op een schaal van 1 tot 10, hoe erg kijk je uit naar kerst? Ik houd ontzettend veel van Kerstmis het is zeker en vast één van de hoogte punten tijdens de winter, ik zou zeggen een 7,5.

Wanneer zet jij de kerstboom?

Bij ons thuis is de regel dat de kerstboom er niet mag staan voor Sinterklaas. De eerst volgende vrij moment zet ik dan de kerstboom op en deze blijft staan tot Drie Koningen (6 januari).

Hoe ziet jou ideale kerstboom eruit? Ik ben niet zo'n fan van slingers, maar er moeten zeker lichtjes in de boom. Vroeger was ik niet zo te vinden voor gekleurde lampjes, maar vorig jaar probeerde ik het voor het eerst en het beviel me zeer goed, dus misschien dat ik ze er dit jaar weer terug in hang. Daarbuiten houd ik van allerlei verschillende ballen en figuurtjes!

Wat is jou favoriete kerstliedje? Even denken... Mijn favoriet is waarschijnlijk "Underneath the christmas tree" van Kelly Clarkson. Ik ben zeker ook fan van de klassieker "All I want for Christmas is you" van Mariah Carey.

Wat vind jij echt niet kunnen met kerst? Mensen die slechtgezind zijn. Het is feest en je bent met heel de familie samen, niet bepaald de moment om de sfeer te verpesten. Laten we gewoon allemaal vrolijk zijn!

Naar welk kerstgerecht kijk je het meest uit? Kalkoenfilet in championnensaus en kroketjes. Hmmm...Heerlijk!

Wat voor outfit draag je meestal met kerst? Ik draag eigenlijk altijd wel een rokje of jurk. Meestal iets nieuws of anders met een nieuw juweeltje. Kerstmis is het ideale moment om je eens op te kleden!

Hoe ziet jou kerst over 25 jaar eruit? Over 25 jaar ben ik 41, dus dan zou ik graag met mijn man en kinderen een kerstdinner houden voor heel de familie!

En tot slot wat geeft jou het ultieme kerstgevoel? Heb je een traditie?

Op kerstochtend -met een nog overvolle maag van de avond voordien- in mijn pyjama met mijn familie rond de mooi versierde kerstboom!

Kijken jullie uit naar Kerstmis? En wat mag er zeker niet ontbreken in jullie ideale kerstboom?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page