top of page
  • Laurine

Terugblikken bucketlist 2016


Nu het einde van het jaar nadert, wordt het stil aan tijd om eens te kijken wat er van mijn bucketlist voor 2016 is geworden. Toen ik dit lijstje maakte was ik me er van bewust dat ik waarschijnlijk niet alles zou doen wat er op staat, maar ik vind het altijd een leuk idee om aan het begin van het nieuwe jaar na te denken over wat je wil bereiken. Dat werkt altijd erg motiverend voor mij! Here we go!

- Wattpad gerelateerde doelen

Ik had veel doelen opgeschreven die te maken hebben met Wattpad. Ik wilde een nieuw verhaal publiceren (Als een droom) en graag ook een verhaal afschrijven. Beide dingen zijn gelukt (en wel met hetzelfde verhaal). Enkele dagen geleden uploade ik de epiloog van mijn verhaal en ik dat gaf heel veel voldoening. Ik heb ondertussen al de 1k reads overschreden evenals de 150 stemmen?! Ik ben nog steeds verbijsterd. Dit had ik niet absoluut niet verwacht. Ik denk dat we kunnen zeggen dat al mijn wattpad doelen bereikt zijn en zelfs nog meer dan dat!

- Een dansvoorstelling bijwonen

Toen ik dit opschreef had ik eigenlijk een balletvoorstelling in gedachten, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. Ik heb wel de musicals Grease en Sneeuwwitje gekeken, dus ik vind dat dat wel telt. Beide waren trouwens echt geweldig en dit is iets wat ik ook in 2017 regelmatig wil doen!

- Op een podium staan voor toneel of dans

Check! Dit najaar speelde ik met mijn toneelgroep de voorstelling Winterslaap! Altijd heel leuk om te doen!

- Nieuwe gordijnen in mijn kamer

Dit klinkt misschien raar voor op een bucketlist, maar ik had dus vroeger hele lange gordijnen tot op de grond, die voor mijn radiatoren hingen. Deze hingen dus altijd voor de verwarming en hielden zo de warmte tegen, maar tegelijkertijd lieten ze nog aardig veel licht door. Ze hingen er al toen we in dit huis gingen wonen en hadden ze daarom ook nog nooit vervangen. In januari gingen mijn moeder en ik naar de winkel en kochten nieuwe gordijnen. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Deze gordijnen zijn wat korter en houden het licht heel goed tegen.

- Afspreken met oude vriendinnen

Ik had enkele vriendinnen van vroeger al meer dan een jaar niet meer gezien en dat vond ik erg jammer. Dus nam ik mij begin dit jaar voor dat ik moeite zou doen om weer eens met ze af te spreken en dat is gelukt! Echt heel leuk om ze weer eens terug te zien en ook nu heb ik weer regelmatig contact met hen!

- De Lesse afvaren

Twee jaar gingen mijn familie en ik de Lesse afvaren met een kajak. Dat was echt fantastisch en daarom dat we dat nog een keer wilde doen, dit hebben helaas niet gedaan. Het probleem is dat we allemaal thuis moeten zijn en dat het heel mooi weer moet zijn (vaak een probleem in België). Misschien volgend jaar?

- Citytrip naar Praag

Mijn moeder had mij beloofd dat ze met mij naar Praag zou gaan zodra ik zestien was. Ik hoorde altijd van iedereen dat het een prachtige stad was en daarom wilde ik er graag eens een keertje heen. Zij was er zelf al eens geweest en zou me dus goed kunnen rondgidsen. We zijn nog niet naar Praag geweest, maar we gingen in de herfstvakantie wel met de hele familie naar Valencia! Ik kan dus zeker niet klagen, want Valencia is echt een adembenemende stad! Maar Praag staat dus nog steeds op mijn travel bucketlist.

- Minder denken en meer doen

Do more, live more; mijn motto voor 2016! En dit is misschien niet zo'n concreet doel, maar wel heel belangrijk! Zo ging ik met mijn vriendinnen op kamp naar Italië, ben ik begonnen met recenseren voor Mustmagazine en De Leesfabriek en nog veel veel meer! Geweldige avonturen heb ik beleefd!

Ik kan met een glimlach terugkijken naar mijn bucketlist. Ik ben heel tevreden met alle dingen die ik heb kunnen afvinken. En dan is het nu tijd om te dromen over 2017! Nieuwe bucketlist here I come!

Wat staat er op jouw bucketlist?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page