top of page
  • Laurine

Favoriete boeken van 2016


Ik heb dit jaar heel wat boeken gelezen, zowel goede als minder goed, maar vandaag deel ik met jullie enkele must-reads! De meesten van deze zijn young-adult boeken, aangezien ik zelf nog maar zestien ben. Maar ik weet zeker dat je als volwassene zeker nog kan genieten van deze boeken. Het lijstje is erg variërend, dus hopelijk voor ieder wat wils! Dit lijstje is trouwens in willekeurige volgorde.

- De Cage & De Jacht - Meghan Sheperd (The Cage series)

Dit jaar begon ik aan deze ijzersterke reeks van Meghan Sheperd. Ik had nooit gedacht dat ik een verhaal met buitenaardse invloeden goed kon vinden, maar beide boeken heb ik in twee dagen uitgelezen. Ik kon ze niet meer wegleggen, maar moest weten wat er verder gebeurde! Deze behoren zeker bij mijn favoriete boeken van dit jaar! Lees mijn recensies voor De Leesfabriek hier en hier!

- De Kroon - Kierra Cass (The Selection series)

Het allerlaatste boek van de betoverende Selection-reeks! Gewoonweg heerlijk! De boeken lezen heel erg vlot en even waan je jezelf in wereld van baljurken en tiara's! Lees hier wat ik vond van De Kroon.

- 54 Minuten - Marieke Nijkamp

In deze tijden van aanslagen en terreur vind ik dat iedereen dit boek moet lezen! Dit pareltje is geschreven door de Nederlandse Marieke Nijkamp en is misschien wel het beste boek dat ik dit jaar las! Lees hier waarom je dit boek moet lezen!

- We keken allemaal op - Tommy Wallach

Wondermooi is dit boek! Wat als er een kans van 65% bestaat dat de wereld binnen twee maanden vergaat? Wat als iedereen nog twee maanden heeft om echt iets van het leven te maken? Twee maanden om écht te leven!

- Dans van schaduwen - Yelena Black

Dans, spanning en een snuifje paranormaal; dit is de mix van Dans van schaduwen. Dit is echt een bijzonder boek, dat je niet onberoerd achter laat.

- Landline - Rainbow Rowell

Rainbow Rowell werd bekend door haar verhalen: Eleonor en Parker en Fangirl. Maar het eerste boek dat ik van haar las, was het Engelse Landline. Een minder bekend boek, maar zeker niet minder goed! Een heerlijk verhaal dat je aan het denken zet. Wat als je de kans had om iets uit het verleden anders te doen? Zou je de kans grijpen?

- PS Ik houd nog steeds van je - Jenny Han

Als je van romantische boeken houdt, moet je zeker de boeken van Jenny Han eens proberen! Grappig en heerlijk om bij weg te zwijmelen!

- Losgelaten & Aangeschoten - M.G. Reyes (Venice beach series)

Na het lezen van het eerste deel van deze reeks was ik meteen verkocht! Het tweede deel las ik pas onlangs uit, maar hoort ook zeker in dit lijstje! Mijn mening over dit boek staat op de site van Mustmagazine.

Ziezo, dit waren mijn favoriete boeken van 2016. Van de meesten heb ik een recensie geschreven, dus als je wil weten wat ik er van vond, klik op het linkje! Ik hoop dat ik in 2017 ook zoveel toppers van boeken mag lezen en dat ik misschien ooit dat eindeloze wish-to-read-lijstje kan afwerken! ;)

Wat waren jouw favoriete boeken van 2016?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page