top of page
  • Laurine

Terugblikken op 2016


Eerder blikte ik al terug op mijn bucketlist voor 2016, maar vandaag ga ik mijn hele jaar eens evalueren en reflecteren. Wat waren de mooiste momenten en wat de meest leerzame?

- Wat was het hoogtepunt van 2016?

Ik vind het heel moeilijk om een hoogtepunt te nemen, want dit jaar zat vol leuke momenten! Maar wat echt een onvergetelijke ervaring was, was mijn kamp naar Italië met mijn vriendinnen. Het was de eerste keer dat ik op kamp ging in het buitenland, wat het een beetje spannend maakte, maar het was geweldig! Ik leerde nieuwe fantastische mensen kennen, maakte mooie wandelingen en hield er wondermooie herinneringen aan over!

- Wat was een dieptepunt?

Mijn opa die al een hele tijd heel erg ziek is en daarom niet aanwezig was op kerstavond. Ik hoop maar dat hij er volgend jaar weer bij is.

- Op welke prestatie ben je heel trots?

Dat ik voor de allereerste keer een verhaal op wattpad het afgeschreven. Het geeft echt ontzettend veel voldoening om dan eindelijk die epiloog te schrijven!

- Lievelingsalbum van dit jaar?

Evolution van Sabrina Carpenter, zeker een naar luisteren!

- Over welke gebeurtenis ga je je kinderen later vertellen?

Ik ga mijn kinderen later vertellen over mijn theaterervaringen. Ik wil graag foto's tonen van de voorstellingen en hen laten kennismaken met de passie die hun moeder en hun grootvader (wen er al maar aan papa ;) ) deelde!

- Welke dingen leerde je over jezelf dit jaar?

Dat je gewoon moet durven! Dit jaar begon ik mijn blog, iets wat ik lang wilde, maar ik twijfelde op ik het wel zou kunnen volhouden en of mensen het zouden lezen en wat mensen er van zouden vinden,... Maar ik zette de stap en begon gewoon met bloggen en kijk waar ik nu ben. Ik durfde ook te reageren op een oproep van Mustmagazine op zoek naar nieuwe gastbloggers. Ik waagde mijn kans en nu schrijf ik elke maand een artikeltje voor hen! Dus wat ik leerde was: Je kan meer dan je denkt!

- Favoriete plaats dat je dit jaar bezocht?

Ik bezocht in de herfstvakantie voor het eerst Valencia en ik ben echt verliefd geworden op die stad! Heerlijk weer, prachtige gebouwen en een immens groot stadspark!

- Welk advies zou je jezelf begin dit jaar gegeven willen hebben?

"Het komt uiteindelijk allemaal weer goed." Ik had het heel moeilijk in het voorjaar van 2016. Ik was op van de stress en had weer heel veel last van faalangst. Dit begon zo aan mij te vreten dat ik niet meer kon slapen. Ik had dagelijks (of eerder nachtelijks) nachtmerries en werd heel vaak wakker. Doordat ik niet uitgeslapen was, nam de stress weer toe en zo kwam ik in een vicieuze cirkel waaruit ik maar niet kon ontsnappen. In de zomervakantie kon ik gelukkig goed ontstressen en ging het steeds beter met me en ik ben blij dat ik kan zeggen dat het nu super met me gaat. :)

- Welke ervaring van dit jaar zou je nog eens over willen doen?

Mijn verjaardag! Dat was een van de leukste dagen van het jaar! Twee vriendinnen waren blijven slapen en zongen rond middernacht al voor mij. 's Ochtends ontbeet ik eerst met mijn familie en bijna al mijn vrienden en daarna gingen we met z'n allen lasershooten! Ik had het nog nooit gedaan, maar het was het onvergetelijk en ik wil het zo nog eens doen!

- Beschrijf 2016 in drie woorden

Dream, believe, achieve. Dit zijn ook de woorden die onder de kop van mijn blog staan, maar ze zijn waar. Droom je dromen en geloof in jezelf, dan komen al je wensen uit!

Dit was een klein overzichtje van mijn jaar. Ik wens iedereen alvast heel veel plezier en geluk in het nieuwe jaar!

Hoe zou jij 2016 beschrijven in drie woorden?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page