top of page
  • Laurine

Weekendje aan de Belgische kust


In de voorbije kerstvakantie mocht ik buiten gezellig tafelen en de feestdagen vieren, ook gezellig met twee goede vriendinnen naar zee! De ene vriendin heeft een appartementje aan de kust en nodigde mij en nog een andere vriendin uit voor een meidenweekend. En het werden meteen de beste dagen van 2017, zo ver. Vandaag vertel ik jullie een beetje over het barkoude, maar heel gezellig weekendje!

Dag één begon al heel vroeg, want we hadden een trein om 9u en ik moest -door de drukke avond voorheen- nog een groot deel van mijn rugzak inpakken. Dus met slaperige ogen, maar een grote glimlach op mijn gezicht vertrok ik samen mijn vriendinnen naar het station. Het begon langzaam aan licht te worden toen we op de trein zaten en vanaf dat we op de trein zaten was iedereen de vermoeidheid al snel vergeten. We gingen naar zee!

Nu moet je weten dat ik met mijn familie bijna nooit naar zee ga, de enigste moment is als we mijn grootmoeder bezoeken, maar het komt ook voor dat we haar bezoeken en nog niet eens tot aan de zee zijn gewandeld. Zonde eigenlijk, want ik houd wel van de zee.

We kwamen iets voor de middag aan in het station van Heist. Met onze rugzakken op de rug en slaapzakken onder de arm brachten we allereerst een bezoekje aan de supermarkt, want we waren uitgehongerd en er moesten nog inkopen worden gedaan. En iets later stonden we dan bepakt en bezakt met alle tassen in het appartement. Na dat we op adem waren gekomen en iets gegeten hadden, besloten we dat we om te gaan winkelen in Knokke.

We namen de tram naar Knokke, waarvoor ik me eerst blauw heb betaald voor het ticket (Ik kreeg een dagpas van 6 euro, in plaats van een ticketje heen en terug 2 euro 40). Maar dat zou de sfeer niet bederven! We hadden het heel gezellig en een paar leuke koopjes gedaan. Wel was het ontzettend koud en kregen we een hagelbui over ons, maar ja dat heb je als je in hartje winter naar zee gaat. Met de muts op het hoofd en een sjaal om de hals, trotseerden we de kou en gure wind.

Na een vermoeiende shoppingdag, kwamen terug op het appartement en maakten we pasta arrabiata! Erg pikant, maar wel lekker! We speelden nog een spelletje en keken The Age of Adaline, een romantische film met Blake Lively en Michiel Huisman. Daarna hebben we nog uren gepraat voor we echt onze ogen sloten.

De volgende ochtend ging de wekker een aantal keren af, maar we besloten toch nog eventjes te blijven liggen. Toen we eindelijk de energie vonden om op te staan begonnen we de dag met warme broodjes.

Het weer was een stuk beter dan de dag ervoor en zelf het zonnetje scheen. Daarom besloten we langs de dijk te wandelen en zelfs eventjes op het strand. Toen het even begon te regenen, besloten we om een warme chocolademelk te gaan drinken en een nabije tea room.

Later wandelden we door een plaatselijk park en zo richting de duinen. De omgeving was daar heel mooi en daarom besloten we een aantal foto's te nemen. We zetten muziek op en haalden onze camera's boven en we hadden een geweldige tijd.

Na heel wat lachbuien later keerden we terug richting het appartement om onze tassen in te pakken; Het zat er bijna op en er moest nog wat opgeruimd worden. Tussen het kuisen door brachten we een bezoekje aan het frituur, waar we een hele tijd moesten wachten, aangezien die nog niet open was... Met volle buikjes gingen we weer aan de slag. Nog een laatste keer stofzuigen en toen was het tijd om de deur van het appartementje achter ons te sluiten en voet te zetten richting het station.

Het was een ongelooflijk gezellig weekendje! Ik heb veel afgelachen en een geweldige tijd beleefd! Ik hoop dat we in 2017 nog eens zo'n weekendje doen, want ik houd erg mooie herinneringen over aan deze.

Ga jij vaak naar zee?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page