top of page
  • Laurine

Januari | favorieten


De eerste maand van 2017 zit er op! Al loopt mijn brein nog een beetje achter en schrijf ik nog dagelijks 2016 in plaats van 2017, ben ik er helemaal klaar voor. Ik wil vooral veel avonturen beleven in dit nieuwe jaar en niet al te veel stil zitten! Hoewel januari een drukke maand was, heb ik niet zoveel favorieten, maar less is more!

- Passengers

Ik begin meteen met een top film voor deze maand. Tegenwoordig komen er steeds meer science-fiction/ space films uit en verrassend genoeg vind ik dat geweldig! Ik vind het wel fijn om even te kunnen fantaseren over welke fascinerende uitvindingen we zouden kunnen ontdekken in de toekomst en nadenken over wat de mensheid zou overhebben om naar een andere planeet te reizen. Maar even terug over Passengers: hele leuke film met een goede portie humor.

- Rogue One

In de Kerstvakantie ging ik samen met mijn broer en ouders kijken naar de nieuwe Star Wars film, deze mochten wij uiteraard niet missen!

- Gedichtjes schrijven

Iets wat ik de laatste tijd weer meer doe, is gedichtjes schrijven. Schrijven is al jaren de ideale manier voor mij om te ontspannen en tegelijkertijd mijn gedachten te ordenen. Ik vind het geweldig dat daaruit mooie schrijfsels kunnen komen, die hopelijk voor iemand anders verhelderend en herkenbaar kunnen zijn. Ik ben dan ook van plan om de komende tijd meer gedichtjes te delen op mijn blog.

- Wij Leugenaars

Dit boek van E. Lockhart kreeg geweldige commentaren en ik was dan ook razendbenieuwd! Hoewel het boek anders was dan ik in eerste instantie dacht, blies het verhaal en het voornamelijk het plot mij van mijn stoel. Een heel bijzonder verhaal, dat ik echt aan iedereen zou aanraden!

- On Top

Dit inspirerende boek kreeg ik van mijn grootvader. Als fan van de succesvolle Anna Nooshin en haar tweede boek On Life wilde ik het boek al een hele tijd lezen, helaas vond ik het nergens in de boekhandels. Dolgelukkig was ik toen ook haar eerste boek in mijn handen had. On Top is een inspirerend verhaal, dat je onmiddellijk motivatie geeft om aan de slag te gaan en je dromen waar te maken!

- Appetizing Adventures

Dit is een hele bijzondere favoriet en heel anders dan de andere in dit lijstje. Ik kan jullie namelijk met veel trots vertellen dat ik samen met twee lieve vriendinnen (Natalia en Hannah) een Engelstalige foodblog heb opgestart! Appetizing Adventures is een combinatie van onze liefdes voor schrijven, creatief bezig zijn en eten. Op onze blog kan je recepten vinden, voornamelijk voor desserts, maar ook artikels over de voedselindustrie, die je ogen doen opengaan. Neem zeker een kijkje, mocht je geïnteresseerd zijn!

- Kettinkje

Ik heb deze maand een grote portie geluk meegekregen, want ik won de winactie van Glow of Beauty! Ik won een prachtige goudkleurig Luz-kettinkje van Sacha! Ik was al een hele tijd op zoek naar een simpel, elegant kettinkje dat ik bij veel kon dragen en deze is perfect! Het voelt heel licht aan, waardoor ik vergeet dat ik aan heb. En het staat echt prachtig! Dankje Anniek!

- Riverdale

Ik ontdekte vorige week dankzij een vriendin de Amerikaanse serie; Riverdale! Hoewel je nog maar twee afleveringen kan kijken, was ik meteen verkocht! Het verhaal speelt zich af op een middelbare school; Riverdale. Maar het nieuwe semester begint niet zoals verwacht, want Jason Blossom verdwijnt op the 4th of July na een tripje met zijn tweelingszus op de rivier. Als blijkt dat Jason vermoord is, begint het verhaal pas echt. Mysteries en geheimen. Het verhaal heeft wat weg van Pratty Little Liars, maar is minder girly en nog wat darker. Als je niet weet wat te kijken, raad ik je zeker aan het eens te proberen!

Dit waren mijn favorieten van januari! Deze eerst maand van 2017 was er een van ups en downs, maar voor volgende maand staan er een heleboel leuke dingen op het programma zoals starten met mijn eerste baantje, een gezellig uitstapje met mijn nicht en nog veel meer! Mocht je zin hebben, neem dan zeker eens een kijkje op mijn nieuwe foodblog; Appetizing Adventures, dat zou mij en mijn vriendinnen heel blij maken!

Heb jij leuke plannen voor februari?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page