top of page
  • Laurine

Blinddoek | schrijfsels


Gewoonlijk deel ik op mijn blog enkel de mooie kanten van mijn leven. Want ik ben ervan overtuigd dat door positiviteit te verspreiden iedereen vrolijker wordt. Anderzijds wil ik ook eerlijk zijn over wie ik ben en wat mij bezig houdt en vandaar dit artikeltje en gedichtje.

- Blinddoek -

Onverwacht

Een immens verdriet

Overweldigend

Kwellend

Een blinddoek van duisternis bedekt mijn ogen

Ondoordringbaar

Verhult me voor de buitenwereld

Alleen met het verdriet

Opzoek naar het licht

Ontcijfer het raadsel

Ontknoop de blinddoek van negativiteit

van verdriet en rouw

En laat de zon mijn hart verwarmen

Ik had de afgelopen twee weken moeite met schrijven, iets wat jullie -hopelijk- niet al te veel is opgevallen, maar mij wel. Ik had bij het begin van dit jaar een heleboel ideeën voor artikels en wilde in januari dan ook heel veel blogposts schrijven, maar dat liep een beetje anders.

Ik heb heel lang getwijfeld of ik hier iets over wilde schrijven op mijn blog, maar ik heb besloten om het wel te doen. Mijn grootvader is op 22 januari (tevens mijn blogverjaardag) overleden. Met de hele achtergrond wil ik jullie niet belasten, maar het komt erop neer dat ik een goede band met hem had en hem ontzettend hard zal missen.

Het verdriet overviel mij en maakte dat ik de afgelopen weken in een permanente verdrietige bui was en in niet veel zin had. Het lukt me ook niet om te schrijven en dat frustreerde me erg, tot ik op een avond in mijn bed lag en inspiratie kreeg voor een gedichtje. Over verdriet en over wat dit verdriet met je doet. De blinddoek van verdriet die je belet om verder te gaan met je leven. Je moet de kracht vinden om door te gaan en het verlies te verwerken.

Dit artikeltje is een heel stuk langer geworden dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar de boodschap is; spendeer de tijd die er is zoveel mogelijk met je familie (en vrienden) en koester de tijd diep in je hart. Want alles wat je later hebt zijn de mooie herinneringen aan die persoon.

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page