top of page
  • Laurine

6 Tips vakantiegevoel vasthouden


De zomervakantie loopt ten einde, helaas. In minder dan twee weken zit ik weer achter de schoolbanken en zal de vakantie enkel een vage herinnering zijn. Of niet? Vandaag deel ik enkele eenvoudige tips waarmee je dat fijne vakantiegevoel wat langer kunt vasthouden.

Doe thuis wat je op vakantie zo gelukkig maakte

Waarom is vakantie zo geweldig? Waarschijnlijk omdat je veel toffe activiteiten doet en nieuwe dingen ontdekt. Of misschien is het juist omdat je kan ontspannen op het strand met een goed boek. Wat het ook mag zijn dat jou dat vakantiegevoel bezorgt, doe het thuis ook! Plan thuis ook een ontspannend dagje in waar je tijd hebt voor jezelf. Of ga zwemmen. Door de activiteiten te doen die je aan vakantie doen denken, krijg je meteen weer dat heerlijke gevoel!

Doe het rustig aan

Neem een paar dagen extra vrijaf van je werk na je vakantie, zodat je niet onmiddellijk weer in de drukte en de stress van het werkleven belandt. Door jezelf een paar dagen te geven om weer aan te passen aan het dagelijkse leven voel je meer ontspannen en minder uitgeput.

Geen sociale media

Zet je telefoon eens een dagje (of een aantal uren) uit. Maak je geen zorgen over wat anderen doen of wat er in de rest van de wereld gebeurd, maar neem even tijd voor jezelf. Ga naar buiten of lees een boek, het maakt niet uit wat je doet. Ga nieuwe dingen ontdekken, net zoals je op vakantie doet.

Plan een activiteit op vrijdagavond

Het is heel verleidelijk om na een lange en vermoeiende week voor de televisie te kruipen met een zak chips (guilty!), maar dat is een beetje een zinloze tijdsbesteding. Door een activiteit te plannen op vrijdagavond, lijkt het weekend schijnbaar langer te duren. Ga uit eten of naar de film en ik garandeer je dat het lijkt alsof het weekend uit drie dagen bestaat.

Geniet van je vakantiefoto's

Een van mijn favoriete tips is toch wel om nog eens door je oude vakantiefoto's te neuzen. Haal leuke herinneringen op van je toffe reis en bewonder alle mooie plaatjes nog een keer. Nog leuker is wanneer je jouw foto's afdrukt en ophangt in je kamer of op een andere plaats in je huis. Zo krijg je telkens weer dat heerlijke vakantiegevoel als je voorbij die ingelijste foto loopt. Veel leuker dan je foto's enkel digitaal te hebben.

Plan een nieuwe trip

Do I need to say more? Wat is er leuker dan te dromen over een volgende reis? Bedenk welke plekken je wil bezoeken en verzamel informatie over wat je daar dan kan doen. Maak een moodbord of koop alvast je vliegtuigtickets. Niets is fijner dan een toffe trip in het vooruitzicht te hebben!

Dit waren mijn tips om het vakantiegevoel te behouden gedurende het dagelijkse leven. Hopelijk kunnen deze tips je helpen niet meteen te hervallen in het drukke werkleven. En voor al degenen onder jullie die binnenkort weer beginnen met studeren of werken: vergeet niet regelmatig tijd te nemen om te ontspannen. En verder heel veel succes!

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page