top of page
  • Laurine

Februari | favorieten


En toen zat ook de tweede maand van 2017 er weer op. Toen ik deze post schreef, was ik verbaasd over hoeveel leuke dingen ik in deze korte maand weer had ontdekt. Naar mijn gevoel is februari in een waas aan mij voorbij gegaan, maar ik heb eigenlijk een heleboel leuke dingen gedaan! Lees je mee?

- Eenzaam & extreem ver weg

We beginnen deze favorieten-post met het romantische boek Eenzaam & extreem ver weg van Katie Ling. Dit boek begon veelbelovend, maar voldeed toch niet volledig aan mijn verwachtingen. Een prima boek, maar geen hoogvlieger.

- Laurinemin

De oplettende onder jullie hebben het misschien al gezien; ik heb namelijk mijn blog in een nieuw jasje gestoken. Mijn blog heet nu Laurinemin, dit is een bijnaam dat mijn mama mij heeft gegeven toen ik klein was en die ik altijd leuk heb vinden klinken. Ik was nooit 100% tevreden met de naam van mijn blog en op een avond lag ik in mijn bed en schoot deze naam me te binnen. En voila zo ontstond Laurinemin!

- Tripje Gent

Een nicht van mij was deze maand was deze maand zo lief om mij uit te nodigen in Gent, waar ze studeert. Ik kom zelf maar zelden in Gent en wilde haar heel graag nog eens zien, dus zat ik vrijdag na school op de trein op weg naar een super gezellig avond! Het was een spontaan tripje, dat zeker voor herhaling vatbaar is!

- Lalaland

Terwijl ik met mijn nicht in Gent was, zijn we naar de cinema geweest en daar keken we Lalaland! Deze musical-film staat de laatste tijd opvallend veel in de kijker en terecht! Een echte feelgood-film waarvan je spontaan in liedjes zou willen uitbarsten!

- Red Star Line museum

Voor wie eens een cultureel bezoekje wil brengen aan Antwerpen, is het Red Star Line Museum een echte aanrader. In deze tijden waar migratie een dagelijks onderwerp is in het nieuws, is het misschien geen gek idee om je eens helemaal te laten onderdompelen in de wereld van de landverhuizers. Ik schreef hier een post over mijn bezoek aan dit museum.

- Glazen kwal

Af en toe kom ik her en der een leuk decoratief item tegen voor in mijn kamer. En laatst kwam ik in Zara Home waar ze een hele collectie hadden geïnspireerd op het leven in de oceaan. Daar stuitte ik op dit glazen kwalletje. Ik heb altijd al bewondering gehad voor glasblazers en de kunstwerken die ze maken. Vandaar dat dit beeldje een leuk plaatsje heeft gekregen in mijn kamer!

- Nieuw dekbed veren

Deze maand kocht ik een nieuw dekbed en ik ben er echt heel blij mee. De achtergrond is een offwhite met een subtiele roze ondertoon en verder staan er veren op. Maar het grootste voordeel is dat het dekbed super zacht is, heerlijk om elke avond in mijn bedje te kruipen.

- The Last Beginning

Ik kreeg dit Engelstalige boek van Lauren James voor Kerstmis van mijn vader en ik was meteen enthousiast over het boek. Maar het boek heeft mijn verwachtingen volledig overschreden! Het boek is vlot geschreven en blijft je de hele tijd verrassen. Het verhaal bevat ook enkele hilarische personages, waardoor het je het hele boek door moet grinniken. Echt een heerlijk boek! Dankje papa :)

- IK KUNST - DeSingel

Deze maand was er een bijzonder event in DeSingel, namelijk de IK KUNST-dag. De hele Singel was vrij gemaakt voor een immense tentoonstelling van alle kunstacademies in Antwerpen. Zowel beeldende kunst, muziek, dans als poëzie, alles was aanwezig. Ik bracht een bezoekje met een vriendin van mij en we hebben een heerlijke dag gehad. Jezelf een dagje helemaal laten onderdompelen in een kunstbad kan echt fijn zijn!

Een korte maand, maar toch veel leuke dingen ontdekt! Op naar maart, hopelijk met iets zonniger weer en wat minder buien. ;) Heb jij leuke plannen voor maart?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page