top of page
  • Laurine

Tips om een baaldag te overleven


Helaas zijn niet alle dagen rozengeur en maneschijn en zijn er dagen waarop je het liefst weer terug in bed zou willen kruipen. Maar vaak gaat dat helaas niet. Vandaag deel ik met jullie enkele tips waarmee je deze baaldag kan overleven en het hopelijk toch nog een leuke dag wordt!

- Luister naar vrolijke muziek

Als er iets is dat mijn mood weer kan verbeteren is het wel vrolijke muziek! Zet de leukste nummers op en houd een dansfeestje met jezelf in je kamer. Wedden dat je hierna al wat beter voelt?

- Spreek af met vrienden en ga iets leuks doen

Afleiding! Ga iets gezellig doen met vrienden of familie en verzet je gedachten even en geniet van het moment. Je vrienden hebben vast vele verhalen te vertellen en zullen je helpen om je zorgen te vergeten.

- Neem een ontspannend bad

Laat het warme water stromen en voeg nog een heerlijke bathbomb toe. Neem een leuk boek of tijdschrift en geniet van een relax momentje. We hebben allemaal me-time nodig van tijd tot tijd!

- Ga een rondje lopen of wandelen

Bewegen helpt om je goed in je vel te voelen! Je voelt je achteraf veel energieker door de beweging en de frisse buitenlucht en je hebt je hoofd even kunnen leegmaken.

- Kook je favoriete gerecht

Tijd om jezelf even te verwennen! Na zo'n zware dag heb je dat echt wel verdiend! Kook je lievelingsgerecht of bestel lekker een pizza (dat mag vandaag ook ;) ). En vergeet vooral geen dessertje te maken!

- Ga in het zonnetje zitten

De beste remedie tegen een slechte dag is de zon! Al moet je in België wel geluk hebben dat deze schijnt, maar als dat het geval is, maak er dan ook zeker gebruik van! Zeker in de winter kunnen we last hebben van een winterdipje door een te kort aan vitamine D, dat afkomstig is van de zon. Zet je dus lekker even in de tuin met een goed boek en geniet van de warme zonnestralen!

Denk de volgende keer dat je een slechte dag hebt even terug aan deze tips en je bent in no-time alweer een stuk vrolijker. Onthoud vooral: wees lief voor jezelf en ook een slechte dag telt maar 24 uur ;) .

Wat doe jij als je een baaldag hebt?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page