top of page
  • Laurine

4 YA-boeken waar ik naar uitkijk


Ik ben een echt boekenliefhebber en mijn favoriete genre is zonder twijfel young-adult. Nu bestaan deze boeken vaak uit trilogieën en deze zomer komen er een heleboel vervolgen uit op enkele geweldige series. Vandaag deel ik met jullie vier boeken waar ik ontzettend naar uitkijk!

✽ De Vuurproef - Meghan Sheperd (26 mei)

Het bloedstollende slot in de serie The Cage Cora en haar vrienden zijn ontsnapt uit het ruimtestation van de Verwanten en geland op Amstrong. Ze moeten de Vuurproef winnen, een wedstrijd die bestaat uit een reeks uitdagende puzzels waarmee ze de menselijke intelligentie kunnen bewijzen en zichzelf kunnen bevrijden. Maar Armstrong is geen paradijs. Het is een gewelddadige wereld die geregeerd wordt door een op macht beluste sheriff, die de tieners als slaven in zijn mijnen laat werken. Het lot van het hele universum staat op het spel en Cora is bereid om alles te doen wat nodig is om deel te nemen aan de Vuurproef, ook als dat betekent dat ze haar lichaam en geest naar het breekpunt moet duwen. Maar de sheriff is niet haar enige zorg. Andere intelligente soorten – de Axion, de Verwanten, de Verzamelaars en de Mosca – hebben allemaal hun eigen redenen om haar te stoppen. Cora moet op haar instinct vertrouwen om de wedstrijd te winnen. Kan ze de wereld veranderen of gaat ze ten onder tijdens haar poging?

✽ Een miljoen werelden met jou - Claudia Grey (16 mei)

Een miljoen dimensies, een miljoen gevaren, één lotsbestemming. Sinds haar ouders de Vuurvogel hebben uitgevonden, een apparaat waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen, heeft Marguerite al heel wat gevaren getrotseerd. Maar nu heeft ze ontdekt dat haar oude vijand Wyatt Conley eropuit is honderden universums te vernietigen, met iedereen die daarin leeft. Om dit te bereiken gebruikt Conley zijn ultieme wapen: de boosaardige en gestoorde versie van Marguerite uit een andere dimensie, die haar (de echte Marguerite) altijd een stap voor lijkt te zijn… Het wordt een strijd tussen de Marguerites… en er kan er maar één winnen!

✽ Levensbloed - Gena Showalter (augustus)

Je eerste leven is nog maar het begin... Na je dood kies je voor Myriad of Troika, twee rijken die in eeuwige strijd met elkaar verwikkeld zijn.' Myriad en Troika hebben om Tenley gevochten vanwege de bijzondere kracht die ze bezit. Beide rijken zijn ervan overtuigd dat degene die haar ziel wint meer macht zal krijgen. Met haar laatste adem heeft Tenley uiteindelijk gekozen voor Troika, het rijk van licht en liefde. Dat heeft echter grote consequenties. Niet alleen verkeert ze nog steeds in gevaar, maar ook staat ze nu lijnrecht tegenover Killian, de jongen die bij Myriad hoort en die ze maar niet kan vergeten. Ondertussen dreigt Killian zijn eeuwige leven te verliezen. Hij heeft nog maar één kans op redding: Tenley verslaan in een spel dat zij nog nooit gespeeld heeft...

✽ Verraden - MG Reyes (zomer 2017)

Sinds ze met z'n allen zonder enig ouderlijk toezicht in een strandhuis aan Venice Beach wonen, hebben de zes huisgenoten al een aantal kapitale blunders begaan. Hoeveel foute beslissingen kun je nemen in een korte tijd? Heel wat, zo blijkt... Alles loopt uit de hand wanneer er - bijna letterlijk - nog meer lijken uit de kast komen vallen. Met haar vlotte pen en prettige licht ironische schrijfstijl weet M.G. Reyes gemakkelijk te voorkomen dat het verhaal ontspoort en brengt ze alle verhaallijnen weer vaardig bij elkaar.

Naar welke boeken ben jij nieuwsgierig?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page