top of page
  • Laurine

Ideeën lege notitieboekjes


Iedereen kent het wel. Je ziet een heleboel prachtige notitieboekjes en koopt er eentje. Vervolgens liggen ze jaren -ongeopend- in je kast. Herkenbaar? Vandaag laat ik zien hoe ik mijn notitieboekjes vul en misschien geeft dat je een beetje inspiratie om die legen boekjes te vullen.

To do-lijstjes | Een van de meeste voorkomende opties waarvoor een notitieboekje gebruikt wordt, is voor het maken van to-do lijstjes! Dit roze notitie-blokje is heel goed om boodschappenlijstjes en andere lijstjes op te schrijven. Handig: de blaadjes zijn afscheurbaar!

Quotes| Dit prachtige leren boekje kocht ik op vakantie in Turkije enkele jaren geleden. Sindsdien schrijf ik hierin alles mooie en inspirerende quotes en tekstjes die ik tegenkom in boeken of op Instagram.

Gedichten | In tegenstelling dat het vorige boekje schrijf ik hier mijn eigen woordcreatie in op. Alle mijn gedichtjes bewaar ik hier samen in dit prachtige boekje! Een leuk detail aan dit schriftje is dat een achteraan een klein vakje heeft, waarin je papieren kan steken. Zo kan je losse blaadjes niet verliezen!

Reisdagboek| Een van mijn favoriete manieren om een notitieboekje te benutten is door het er reisverhalen in op te schrijven! Op vakantie beleef je altijd bijzondere momenten, die je nooit meer wil vergeten! Heel handig is om deze herinneringen op te schrijven in een boekje. Schrijf ook op welke hotspots je bezocht en welke bezienswaardigheden de moeite waard zijn. Als je dan ooit nog eens teruggaat naar de desbetreffende plek, weet je nog welke plaatsen je opnieuw wil bezoeken!

Gedachtegang| In het boekje met de gekleurde bolletjes schrijf ik over dingen in mijn omgaan. Enkele hersenspinsels die mij 's nachts wakker houden en ik op deze manier beter probeer te begrijpen. Evengoed schrijf ik over leuke momenten, die me zijn bijgebleven of mijlpalen in mijn leven die ik niet meer wil vergeten! Ik ben niet zo goed in het bijhouden van een dagboek, omdat ik me dan verplicht voel om elke dag iets te schrijven. Bij dit boekje kan ik zelf kiezen wanneer en waarover ik schrijf.

Blog ideeën| In deze kleine schriftjes schrijf ik alle ideeën op die in mij opkomen. Nieuwe concepten voor een blogpost, of voor mijn blog in het algemeen of voor een verhaal. Maar evengoed dingen die ik niet mag vergeten. Of wishlists voor mijn verjaardag, als cadeau-ideeën voor vrienden! Deze boekjes zijn wat kleiner en kan ik dus overal naartoe nemen, zodat ik elk idee onmiddellijk kan noteren!

- Andere ideeën -

Er zijn nog talloze andere mogelijkheden om je notitieboekjes te vullen. Deze gebruik ik niet, maar zijn zeker ook leuke ideeën en het proberen waard!

Bullet journal | De bullet journal zie je steeds meer en meer voorbij komen en lijkt me zo tof om eens te proberen! Deze soort agenda maak je helemaal zelf volgens je eigen ideeën en regels. Het fijne vind ik dat hij helemaal op jou persoonlijk is afgestemd en alles bezit wat jij wilt dat het bevat! Ook fijn is dat je op deze manier creatief aan de slag kan!

Dromen | De ene persoon herinnert zich zijn/haar al wat vaker dan een ander, maar uiteindelijk vergeten we onze dromen allemaal wel. Jammer, want dromen is toch wel een bijzonder fascinerend fenomeen! Leg een schriftje op je nachtkastje en probeer om 's ochtends bij het wakker worden je dromen te noteren.

Sketches en doodles | Voor degen die graag tekenen en creatief bezig zijn op papier is een sketchbook altijd een leuk idee! Geen regels, geen ramp als iets mislukt. Gewoon een schriftje met probeersels. Het belangrijkste is dat je tekent.

Scrapbook | Met de zomer in zicht lijkt het me heel tof om een scrapbook te maken! Foto's, polaroids, bloemen, tekeningen,... Verzamel alles wat je met de zomer verbind om zo een je schrift om te toveren een bron van inspiratie! Vanaf dat je dan dit boekje opent krijg je dan een heerlijk vakantiegevoel!

Dit waren enkel ideeën wat je met lege notitieboekjes kan doen. Hopelijk heb je een beetje inspiratie kunnen opdoen! Ik heb zelf ook nog enkele lege schriftjes liggen, die ik ga vullen zodra ik tijd heb. Deel zeker ook jouw ideeën over waarvoor je notitieboekjes kan gebruiken! Ik ben heel benieuwd!

Heb jij veel lege notitieboekjes?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page