top of page
  • Laurine

De zomer is hier!


Ongeduldig zat ik naar mijn horloge te staren, wachtend op het moment van het laatste belsignaal. 3, 2, 1, 0! Triiiing! Dat was het geluid van de start van mijn zomer! Vrijdag legde ik mijn laatste examen af en begon mijn zomervakantie! Dat betekent dat ik na weken hard werken -eindelijk- weer vrije tijd heb om leuke dingen te doen! Vandaag klets ik even met jullie over wat ik de afgelopen dagen zoal gedaan heb en wat mijn zomerplannen zijn.

EXAMENS

Eerst nog even heel kort over deze nare periode. Officieel begint mijn vakantie pas 30 juni, maar ik moet deze maar twee keer kort op school zijn, dus ik ben al helemaal in vakantie stemming! Ik heb alle vertrouwen in mijn punten en als dat gevoel klopt, begin ik in september aan mijn laatste jaar op de middelbare school! Dat klinkt allemaal nog een beetje onwerkelijk. Maar goed, zo ver zijn we nog helemaal niet. Eerst die vakantie!

ONTSPANNEN

Om het einde van de van de proefwerken te vieren, gingen mijn vrienden en ik afgelopen vrijdag zwemmen bij een vriendin. Door het zonnetje was het heerlijk warm en gleed de stress zo van ons af! Het was een heerlijke zorgeloze namiddag!

Die zorgen waren de volgende ochtend al gauw terug, aangezien ik -ondanks mezelf drie keer in te smeren- lelijk verbrand was. En dan bedoel ik niet een beetje rood. Maar een tweedegraadsverbranding, oeps. Inmiddels is het brandende gevoel al verminderd en zijn de brandblaren ook aan het wegtrekken. Maar als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag! De zonnecrème was van vorige zomer, dus ik vermoed dat die daarom niet meer voldoende dekking gaf. Dus opgepast als je zonnemelk nog van vorig jaar is! Koop liever een nieuw busje elke zomer, zo kan je zorgeloos genieten van de zon!

PICKNICK

Zondag, was ik uitgenodigd door lieve vriendin S. die tickets had gewonnen voor een evenement van Telenet Play in samenwerking met Studio 100. De dag begon met een lange speurtocht doorheen het bos, waar we konden genieten van de natuur. Met behulp van een app moesten we tussendoor opdrachten doen, wat heerlijke afwisseling bracht met het wandelen. Na deze wandeling kwamen we op een kinderboerderij, waar een hele picknick was geregeld. En we konden smullen van heerlijke lekkernijen zoals pannenkoeken, ijsjes en cupcakes (zoals deze met oreo-smaak in bovenstaande foto). Het was een geweldige dag en ik ben zo dankbaar dat ik mee mocht genieten!

BLOG

Nu de zomervakantie voor de deur staat, heb ik weer een veel vrije tijd. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk artikels te plaatsen gedurende de maand juni, maar dat ging toch niet altijd zo vlekkeloos. Maar voor deze zomer ga ik een blogschema uitproberen. Meestal post ik wanneer ik er zin in heb of wanneer ik tijd heb, maar deze zomer kan je elke donderdag en zondag een artikeltje van mij verwachten. Als dit goed gaat, ben ik van plan om het schema aan te houden doorheen het hele jaar. Ik ga enorm mijn best doen om me eraan te houden! En aanstaande vrijdag komt ook nog mijn favorieten van juni online!

Ziezo, dat was een hele boterham. Als jouw proefwerken achter de rug zijn, hoop ik dat ze goed gingen. En al degenen die nog bezig zijn met studeren, wens ik enorm veel succes! Nog even doorbijten en yes you can!

Heb jij leuke plannen voor deze zomer?

-xxx-

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page