top of page
  • Laurine

Travel essentials voor je handbagage


Volgende week is het zover. Een moment waar ik al een hele tijd naar uitkijk. Ik vertrek op reis naar Hawaii! Als ik het zo opschrijf, lijkt het nog steeds erg onwerkelijk. Ik kan het echt niet geloven, maar ik ga voor het eerst naar Amerika. Ik ben er super enthousiast over en kijk er ontzettend naar uit! Hierdoor ben ik al grondig aan het nadenken over wat ik ga meenemen en welke dingen ik absoluut niet mag vergeten. Daarom vertel ik jullie wat mijn essentials zijn voor in mijn handbagage!

Reisdocumenten| Het eerste item is onmisbaar om bij de hand te hebben; reisdocumenten en paspoort. Je kan niet zonder, dus zorg dat ze samen zitten in een klein mapje, zodat je er niet naar moet zoeken.

Waterflesje| Een tweede essential is water. Helaas moet je altijd je flesje water weggooien bij de douane, maar koop zodra je de controle voorbij bent een nieuw flesje, dat ik vaak goedkoper dan op het vliegtuig. En neem ook enkele snacks mee voor als je honger hebt.

Zakdoeken| Ik neem ook altijd, zonder uitzondering, een pakje zakdoeken mee. Ook al ben je op dat moment niet verkouden, het komt altijd van pas.

Rugzak |Een goede stevige rugzak is noodzakelijk tijdens het reizen. Ik neem altijd een rugzak als handbagage in tegenstelling tot een handtas, omdat er meer in past. Daarbij heb ik ook graag mijn handen vrij. De mijne is van QuickSilver en heb ik al meer dan 7 jaar. Hij begint naderhand wat te verslijten, maar hij is voor de rest nog in prima staat. Doordat ik deze rugzak al zo veel gebruik heb, weet ik dat deze tegen een stootje kan. Een groot pluspunt is dat hij afwasbaar is!

Om mijn rugzak een beetje op te vrolijken dit jaar kocht ik enkele travel pins bij Veritas.

Sjaal |Ik neem ook altijd een sjaal mee, aangezien het multifunctioneel is tijdens het reizen. Is het koud in het vliegtuig? Dan kan je het gebruiken als sjaal of deken. En als je wat comfortabeler wil slapen kan het ook dienen als kussen.

Oordopjes |Deze staan niet op de foto, maar ik doe altijd speciale oordopjes in tijdens het opstijgen en het landen van het vliegtuig. Dit voorkomt de hevige pijn in je oren bij het drukverschil, mocht je daar last van hebben. Voor mij is dit echt onmisbaar!

Extra outfit |Neem een extra outfit mee in je handbagage als je kleren zijn ingechecked in een aparte koffer! Dit is echt een hele belangrijke! Want als je bagage verloren gaat, moet je hem misschien wel een hele tijd missen of erger. Als je dan geen extra kleren hebt, moet je een week in dezelfde kleren rondlopen én slapen. Been there, done that... Ik heb eens vijf dagen moeten wachten op mijn bagage die was achtergebleven en moest dus een week doorbrengen in mijn reisoutfit en heb uiteindelijk nieuwe kleren moeten kopen. Geloof me, dat wil je niet. Dus neem altijd minstens een extra T-shirt mee en misschien ook een extra broek of short.

Verzorgingsproducten |Ik draag geen make-up tijdens het reizen, dus daar heb ik geen last mee, maar enkele verzorgingsproducten kunnen niet ontbreken. Aangezien de lucht in het vliegtuig vaak erg droog is neem ik een hydraterende crème en lippenbalsem mee. En ook heb ik altijd deodorant mee, want als je lang reist wil je toch nog steeds fris blijven.

Boek | Uiteraard wil je je niet vervelen tijdens een vlucht, dus een dik boek meenemen is zeker een goed idee, want dit kan je voor een hele lange tijd bezighouden.

Oortjes/ hoofdtelefoon| Neem ook zeker oortjes of een hoofdtelefoon mee, zo kan je naar muziek luisteren of op sommige vluchten ook zelfs films kijken.

Pen en notitieboekje | Als ik op een lange vlucht zit, begin ik na te denken en krijg vaak heel veel nieuwe ideeën. Dus neem zeker een notitieboekje mee waarin je al je ideeën kan opschrijven.

Magazines | Misschien heb je genoeg van je boek en wil je liever iets lezen dat wat meer variërend is en dan is een magazine een goede oplossing!

Reisdagboek | Neem een reisdagboekje mee op vakantie waar je al je anekdotes en avonturen kan inschrijven. En je reis begint al in het vliegtuig, dus begin al maar te schrijven!

Camera | Nee, je hoeft geen fotoshoot te houden in het vliegtuig. Maar zorg dat je je dierbare en breekbare items ook meeneemt in je handbagage, zodat je er zorgvuldig mee kan omgaan en er niets mee gebeurd. Denk aan je camera, computer, ...

Ziezo, dit waren enkele items die voor mij onmisbaar zijn tijdens een (lange) vlucht. Nu ik het zo zie, is het best wel veel. Oeps. Maar niets is zo vervelend als je vervelen tijdens een vlucht. Wat mag er volgens jou absoluut niet ontbreken in je handbagage?

Ga jij op reis deze zomer?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page