top of page
  • Laurine

Boeken die ik deze vakantie wil lezen


Een van mijn favorieten bezigheden is lezen. Al van kinds af aan ligt er ten alle tijden een boek (of meerdere boeken...) op mijn nachtkastje. Maar in de vakantie ga ik helemaal los en verslind ik een aardig aantal boeken. Dus ook voor deze zomervakantie ging ik op stap naar de boekenwinkel om een kleine voorraad aan boeken in te slaan voor op reis. Nieuwsgierig naar welke boeken ik ga lezen?

De vuurproef - Meghan Sheperd |

Cora en haar vrienden zijn ontsnapt uit het ruimtestation van de Verwanten en geland op Amstrong. Ze moeten de Vuurproef winnen, een wedstrijd die bestaat uit een reeks uitdagende puzzels waarmee ze de menselijke intelligentie kunnen bewijzen en zichzelf kunnen bevrijden. Maar Armstrong is geen paradijs. Het is een gewelddadige wereld die geregeerd wordt door een op macht beluste sheriff, die de tieners als slaven in zijn mijnen laat werken. Het lot van het hele universum staat op het spel en Cora is bereid om alles te doen wat nodig is om deel te nemen aan de Vuurproef, ook als dat betekent dat ze haar lichaam en geest naar het breekpunt moet duwen. Maar de sheriff is niet haar enige zorg. Andere intelligente soorten hebben allemaal hun eigen redenen om haar te stoppen. Cora moet op haar instinct vertrouwen om de wedstrijd te winnen. Ze kan de wereld veranderen, of ze gaat ten onder tijdens haar poging.

Na lang wachten is hij eindelijk beschikbaar in België; De vuurproef het laatste deel van de Cage-trilogie. Sinds het eerste boek ben ik volledig verkocht en raas ik door deze boeken heen. Meghan Sheperd schrijft intrigerend, grappig en ongelooflijk vlot. Dit boek gaat zeker mee op reis, omdat ik nu al weet dat ik het fantastisch ga vinden!

De oneindige zee - Rick Yancey |

De Vijfde Golf komt eraan, en de mensheid staat aan de vooravond van totale vernietiging. Cassie, Ben en Ringer overleefden de eerste vier vernietigende Golven en staan voor een moeilijke keuze: wachten tot Evan Walker terugkomt, of op zoek gaan naar andere overlevenden vóór de vijand hen te pakken krijgt. Want dat er een nieuwe aanval komt is onvermijdelijk. Cassie en haar vrienden zullen de ultieme strijd moeten aangaan tussen hoop en wanhoop, leven en dood. We hebben de eerste vier Golven overleefd. We houden vol, maar de overwinning is nog ver weg. We hebben hoop, maar worden door haat verteerd. Ze denken dat we zwak zijn. Maar we zijn niet alleen.

Dit is het het vervolg op het spannende boek De vijfde golf. Vorige zomer las ik het eerste deel en ik was meteen in de ban van de bijzondere verhaallijn en de complexe personages. Rick Yancey wist me ook echt aan het denken te zetten over onze planeet en het doen en laten van de mensheid. Ik ben dan ook ontzettend nieuwsgierig naar het vervolg.

De laatste ster - Rick Yancey |

We zijn hier en dan zijn we weer weg. Dat was al zo voordat ze kwamen. Dat is altijd zo geweest. De Anderen hebben de dood niet uitgevonden, ze hebben hem alleen geperfectioneerd. Ze hebben de dood een gezicht gegeven, om hem ons vervolgens in het gezicht te wrijven, want zij wisten dat dat de enige manier was om ons te vermorzelen. De dood eindigt niet op een continent of in een oceaan, niet bij een berg of op een vlakte, in een jungle of een woestijn. Hij eindigt waar hij begon, waar hij van meet af aan was: op het slagveld van het laatste, nog kloppende mensenhart.

Ik besloot om ook meteen het laatste deel van de trilogie aan te schaffen. Zo hoef ik niet langer te wachten en kan meteen in ruk doorlezen! Het eerste deel van deze reeks (De vijfde golf) is trouwens ook verfilmd, dus mocht je meer houden van films dan van boeken, is dat zeker ook de moeite waard om eens te kijken!

Uitgerekend wij - Monika Peetz |

Tom is een 29-jarige wiskunde-nerd en hij is op zoek naar een geschikte vrouw. Hij heeft uitgerekend dat er in zijn woonplaats, Berlijn, precies zes vrouwen zijn die aan zijn criteria voldoen. Om het zich makkelijker te maken schrijft hij zich in op een datingsite, want wiskundige algoritmes hebben hem nog nooit teleurgesteld, en hij wordt gekoppeld aan Lisa. Alleen is het niet Lisa die op hun eerste date verschijnt, maar haar moeder. Lisa leert hij kennen als ze beiden op dezelfde baan solliciteren. Zou hij haar hart kunnen veroveren?

Alle eerdere boeken uit dit lijstje zijn YA science-fiction boeken, dus besloot ik -om mijn vakantie iets minder eentonig te maken- om op zoek te gaan naar een luchtig en ontspannend boek. Ik kwam uit bij deze romantische komedie Dit is een romantische komedie over de zoektocht naar ware liefde. Een boek dat vlot leest en mij aan het lachen maakt. Dat klinkt als een goede combinatie!

Grote kleine leugens - Liane Moriarty |

Grote kleine leugens speelt zich af rondom de kleuterklas van Pirriwee Public. De jaarlijkse quizavond voor ouders eindigt in chaos; gillende sirenes, schreeuwende ouders en als toppunt de dood van een van de ouders. Wat is er gebeurd op het balkon van de school; wie maakten er ruzie? Was het moord of een ongeluk? En wie zal de waarheid vertellen?

Deze bestseller van de Australische Liane Moriarty wil ik al een hele lange tijd lezen, maar het kwam er nooit van. Nu het vakantie is heb ik eindelijk de tijd gevonden om er in te beginnen. Voorlopig ben ik helemaal fan van haar humoristische schrijfstijl en haar talent om het alledaagse leven met spanning te verweven. Haar personages zijn levensecht en doorheen het boek raak je dan ook snel verkocht aan de lieve moeders met elk hun moeilijkheden in het leven. De vraag is nu wie is er vermoord? Wie heeft het gedaan? En waarom?

Welke boeken wil jij deze vakantie lezen?

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page