top of page
  • Laurine

Juli | favorieten


De zomervakantie is -helaas- alweer halverwege, maar dat betekent ook dat ik even terugkijk op alle fijne dingen van de maand juli! Deze maand heb ik een heleboel leuke dingen gedaan en toffe items ontdekt, die ik vandaag met jullie wil delen.

- ITEMS-

Camera| Jeej! Ik heb mijn eerste echte camera gekocht! Ik wil al een lange tijd een camera, zodat ik betere foto's kan maken voor mijn blog. Hiervoor deed ik dit met mijn telefoon, daardoor was de kwaliteit niet optimaal. Ik koos voor de Canon PowerShot G7X mark ||. Heel wat mensen (waaronder bloggers) hebben deze camera en zijn er erg tevreden mee. Ik vond het belangrijk dat de camera erg compact is, zodat ik het gemakkelijk kan meenemen. En met deze camera heb je een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik testte de camera voor het eerst uit op reis en ik ben er zo blij mee!

Staedtler Pigment Liners| Zoals sommige van jullie inmiddels weten, ben ik graag bezig met kalligrafie en handletteren. Zo kocht ik enkele maanden geleden een startset voor handletteren. Deze bevatte maar één fineliner en één brushpen, dus wilde ik investeren in enkele nieuwe pennen. Bij Standaard Boekhandel vond ik een set met zes fineliners van Steadtler. De pennen variëren in dikte wat echt super handig is om te tekenen of te handletteren! Echt heel fijn en helemaal niet duur!

Lila trui| De maand juli is soldenmaand. Ik trok met enkele vriendinnen de stad in op zoek naar enkele mooie koopjes en met succes! Mijn favoriete kledingstuk is een lila truitje van Bershka. Het is een dun materiaal, ideel voor de niet-zo-warme-zomer hier in België. En ik vind het een heel toffe kleur, aangezien het erg verschilt van wat ik voornamelijk in mijn kast heb hangen.

Armbandjes Alex & Ania| Tijdens mijn vakantie op Hawai'i kwam ik langs een leuke winkel genaamd Alex & Ani. Het is een Amerikaans merk dat verschillende soorten juweeltjes verkoopt. Ik koos voor twee armbandjes met glazen pareltjes in twee verschillende tinten blauw. Je vindt de armbandjes hier.

Ketting| Een ander fijn juweeltje dat ik kocht was dit mooie kettinkje van Ocean Obsession. Ik kocht het bij een klein kraampje op Maui. De twee medewerkers maken de juwelen met glas dat ze uit de oceaan halen. ik kocht deze ketting met een pastelgroen hangertje en ik ben er echt super blij mee!

- ERVARINGEN-

Voorpret reizen | Ik houd van reizen met hart en ziel, maar ook al voor ik daadwerkelijk op reis vertrek geniet ik van het idee. De vooruit blik van een mooie bestemming en nieuwe avonturen tovert altijd een lach op mijn gezicht. Sommige mensen vinden een koffer pakken misschien een lastige taak die bij het reizen hoort. Maar al van kinds af aan pakte ik met veel plezier mijn koffertje in!

Hawai'i | En uiteraard geniet ik niet enkel van die voorpret, maar ook van reizen zelf! De afgelopen twee weken bracht ik door op het prachtige Hawai'i! Komende week doe ik nog een hele aparte post over mijn trip, maar ik kan al verklappen dat ik een geweldige tijd heb gehad! :)

- BOEKEN -

Grote kleine leugens | Grote kleine leugens speelt zich af rondom de kleuterklas van Pirriwee Public. De jaarlijkse quizavond voor ouders eindigt in chaos; gillende sirenes, schreeuwende ouders en als toppunt de dood van een van de ouders. Wat is er gebeurd op het balkon van de school; wie maakten er ruzie? Was het moord of een ongeluk? En wie zal de waarheid vertellen?

Deze bestseller van Liane Moriarty is echt de moeite waard om eens te lezen. Een vlot boek met humor, diepgang en spanning.

De vuurproef | Het derde en laatste deel van de Cage-serie van Meghan Sheperd. Ik heb enorm genoten van elk boek in deze serie en ik zou het zeker aanraden als je science- fiction YA's houdt!

Uitgerekend wij | Tom is een 29-jarige wiskunde-nerd en hij is op zoek naar een geschikte vrouw. Hij heeft uitgerekend dat er in zijn woonplaats, Berlijn, precies zes vrouwen zijn die aan zijn criteria voldoen. Om het zich makkelijker te maken schrijft hij zich in op een datingsite, want wiskundige algoritmes hebben hem nog nooit teleurgesteld, en hij wordt gekoppeld aan Lisa. Alleen is het niet Lisa die op hun eerste date verschijnt, maar haar moeder. Lisa leert hij kennen als ze beiden op dezelfde baan solliciteren. Zou hij haar hart kunnen veroveren?

Dit is een heerlijk boek om te lezen aan het strand! Humor en romantiek en bovenal met een verrassend plot.

De oneindige zee & De laatste ster| De Vijfde Golf komt eraan, en de mensheid staat aan de vooravond van totale vernietiging. Cassie, Ben en Pepper overleefden de eerste vier vernietigende Golven en staan voor een moeilijke keuze: wachten tot Evan Walker terugkomt, of op zoek gaan naar andere overlevenden vóór de vijand hen te pakken krijgt. Want dat er een nieuwe aanval komt is onvermijdelijk. Cassie en haar vrienden zullen de ultieme strijd moeten aangaan tussen hoop en wanhoop, leven en dood. We hebben de eerste vier Golven overleefd. We houden vol, maar de overwinning is nog ver weg. We hebben hoop, maar worden door haat verteerd. Ze denken dat we zwak zijn. Maar we zijn niet alleen.

Ik las deze maand ook twee boeken van Rick Yancey. Ik las vorige zomer De vijfde golf. Een ijzersterk Science-fiction boek, dat zeer goed in elkaar zit. Ik raad deze boeken absoluut aan. En mocht je geen boekenliefhebber zijn: de boeken worden ook verfilmd. Het eerste deel is al uit onder de naam: De vijfde golf.

- YOUTUBE -

Lavendaire | Mijn favoriete YouTube kanaal van dit moment is zonder twijfel Lavendaire. Aileen maakt over haar kanaal video's over positiviteit, genieten van het leven en hoe je het meeste uit je leven kan halen. Ze praat ook veel over creativiteit en inspiratie. Ze heeft een sprankelende persoonlijkheid en ik haal uit elke video wel iets. Ze heeft bovendien ook een gelijknamige blog, dat zeker een bezoekje waard is.

Een heleboel favorieten deze maand! Ik wordt telkens erg blij van deze overzichtjes vol met leuke dingen! Hopelijk heb jij ook zo'n fijne maand juli gehad! Wat voor mooie momenten heb jij deze maand meegemaakt?

-xxx-

Laurine

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

​

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

​

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

​

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

​

- Toon Hermans

bottom of page