top of page
  • Laurine

Bullet journal set up 2020 + januari


Yes! Hier is 'ie dan eindelijk: mijn nieuwe bullet journal voor 2020. Deze blogpost had een beetje vertraging opgelopen omdat ik 1) moet studeren en 2) het té bewolkt was om mooie foto's te maken. Maar dat is gelukkig verleden tijd en nu kan ik eindelijk mijn set-up met jullie delen.


De eerste pagina draait helemaal om mijn vision board voor 2020. Ik denk niet dat ik er hiervoor ooit al eens gemaakt had, maar dit jaar had ik de sterke drang om het eens te proberen. Ik ben van plan om er nog een aparte blogpost over te maken, maar ik ben best blij met het resultaat. Verder heb ik de pagina afgewerkt met een nieuwe groene washi tape die ik voor Kerstmis kreeg en wat gouden accenten.


Eerder deelde ik al mijn intenties en mijn woord voor 2020 en dat is: vrij. De afgelopen maanden heb ik een heleboel dingen voorgoed losgelaten en daar wil ik nu de vruchten van plukken. Door het op te schrijven in mijn bullet journal hoop ik dat niet uit het oog te verliezen. Ik drukte deze vinders af van Pinterest, omdat ik altijd al van vlinders gehouden heb en ze voor mij vrijheid symboliseren.


Eigenlijk had ik ook nog een pagina met blogpost ideeën, maar daar ben ik blijkbaar vergeten een foto van te nemen. Dus, de volgende spread is die over mijn reizen. Ik heb het gevoel dat er iets mist, maar vorig jaar was dit een van mijn favoriete om op terug te kijken, dus ik ben benieuwd waar ik dit jaar heen zal gaan.


Ah, ik ben gek op deze pagina! Het is zo fleurig (al zeg ik het zelf). Ik heb sinds kort ook een goodreads account, dus ik verwacht dat ik daar ook mijn gelezen boeken ga bijhouden, maar ik vind het ook wel fijn om het op papier te hebben.


Vorig jaar had ik geen pagina om leuke films en series bij te houden en daar had ik achteraf wel spijt van, dus dat doen we dit jaar anders. En op de rechterkant heb ik plaats gelaten om iedere maand een foto met een leuke herinnering op te plakken.


En dan is het tijd voor januari! De inspiratie voor deze maand komt van een oude video van Amanda Rach Lee (my favourite). Ik ben verrast over hoe goed de kleuren samengaan en het was heel leuk om te spelen met de verschillende vormen van de lantaarns.



Dit jaar heb ik een budgetvriendelijke bullet journal van Flying Tiger en over het algemeen ben ik heel tevreden over. Het formaat is precies wat ik zoek, de kaft ligt goed op tafel en het heeft achteraan zelfs een mapje waar je losse papieren in kunt bewaren. Het enige minpuntje is dat de bladzijden nogal doorschijnen waardoor je kan zien wat er op de achtergrond staat. Iets waar je rekening mee moet houden!


Tenslotte nog het weekoverzicht: dit jaar wil ik wat meer experimenteren met verschillende lay-outs voor het weekoverzicht. Dus, deze keer niet horizontaal, maar een verticale lay-out. Ik ga nog bekijken hoe dit me bevalt en misschien probeer ik volgende maand dan weer iets anders.



Welke agenda gebruik jij dit jaar?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page