top of page
  • Laurine

5 Dingen die ik voor mezelf heb gedaan in 2019


Ik had maar één voornemen voor 2019 en dat was mezelf -voor het eerst in m'n leven- op de eerste plaats zetten. En dat is precies wat ik gedaan heb: bij iedere beslissing die ik het voorbije jaar genomen heb, heb ik mezelf afgevraagd wat het beste zou zijn voor míj. Het klinkt misschien een beetje egocentrisch, maar als je -net als ik- de gewoonte hebt om altijd rekening te houden met iedereen, dan is het een verademing om maar met één iemand rekening te houden; jezelf. Een aantal van die gewoonten die ik het voorbije jaar heb ontwikkeld zou ik graag voortzetten in 2020. Ik deel ze vandaag alvast met jullie.


MINDER ONLINE ZIJN

Over het algemeen kan ik goed wegblijven van social media, maar de laatste maanden merkte ik dat het me veel stress en onzekerheid bezorgde. Het escaleerde zelfs zo erg dat ik mijn gsm begon te vermijden uit angst (?) voor meldingen en berichten waarop ik dan moest antwoorden. Als je 't mij vraagt: een heel ongezonde relatie met mijn telefoon. Dus, ik ontvolgde een heleboel mensen, verwijderde een aantal apps en zette álle meldingen uit (ook die voor berichtjes!). En ik vind het heerlijk!


CELLO LESSEN VOLGEN

Als je mij zou vragen wat de beste beslissing van het voorbije jaar was, dan zonder twijfel: cello lessen nemen. Ik droomde er al jaren van, maar stelde het altijd uit voor "wanneer ik meer tijd zou hebben". Flauwekul! Deze zomer nam ik de stap en nam ik contact op met mijn lieve (en héél geduldige!) lerares Sara. Het is een nieuwe passie waarin ik nog veel kan groeien en voor mij is er niets leukers dan bijleren.


GEEN STATISTIEKEN BEKIJKEN

Net zoals ik minder tijd besteed aan social media, heb ik ook besloten om minder aandacht te besteden aan statistieken. Mijn blog is altijd mijn creatieve uitlaatklep geweest en op de eerste plaats een hobby en er is niets dat die dingen in gevaar mag brengen. Ik wil gewoon schrijven waar ik zin in heb en wanneer ik daar zin in heb.


MINDER VAAK BLOGGEN & ME DAAR NIET SCHULDIG OVER VOELEN

Dat brengt me naadloos bij het volgende puntje. De voorbije weken is het hier wat stiller geweest en dat heeft verschillende redenen. Maar de grootste is dat ik het voor het eerst ook van mezelf mocht loslaten. Ik was zo trots dat het me lukte om naast mijn schoolwerk ook nog eens twee keer per week te bloggen en nog duizendenteen andere dingen te doen, maar op die manier legde ik onbewust een hoge druk op mezelf. Door even stil te staan bij wat echt moet en wat alleen moet van jezelf, krijg je vaak een beter inzicht in wat onnodig tijd en energie van je vraagt. Dus, als ik dan voorlopig wat onregelmatiger blogjes plaats, tja dan is dat maar zo.


AANVAARDEN DAT IK EEN PAUZE MOET NEMEN VAN DANSEN

Vrijwel alles in dit lijstje heeft te maken met mezelf rust gunnen door de dingen te aanvaarden zoals ze zijn. Ik dans al vijftien jaar, vijftien jaar zonder ooit eens pauze te nemen. Maar deze zomer bezeerde ik mijn enkel op vakantie en dus ging het dansen niet meer zo goed. Maar no way dat ik zou stoppen, dacht ik. Dus ging ik nog maanden dansen met een steunverband. De waarheid is gewoon dat dansen er voorlopig even niet in zit tot mijn enkel weer volledig hersteld is. Door die beslissing nu door te hakken, hoef ik mezelf niet meer iedere week te pushen om alsnog te gaan en dat geeft veel rust.



Wat heb jij het afgelopen jaar voor jezelf gedaan?

20191219_090426_edited.jpg

Hey allemaal!

Ik ben Laurine (19), een vrolijke studente Toegepaste Taalkunde met een passie voor schrijven. Hier op mijn blog deel ik mijn weg naar het bereiken van mijn dromen en tussendoor deel ik tips en al het moois dat mijn pad kruist.

Veel leesplezier!

-xxx-

 OVER MIJ 

 INSTAGRAM 

 FRIENDLY

 REMINDER 

Geluk is geen kathedraal,

misschien een klein kapelletje.

Geen kermis luid en kolossaal,

misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,

maar nu en dan een zonnetje.

Geluk dat is geen zeppelin,

't is hooguit een ballonnetje.

- Toon Hermans

bottom of page